آمریکا: سیاست واشنگتن در مخالفت با سامانه اس-400 ترکیه تغییر نکرده است

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه ناسازگار و متناقض با تجهیزات ناتو هستند، آنها امنیت تکنولوژی ناتو را تهدید می نمایند و آنها با تعهدات ترکیه به عنوان یکی از متحدان ناتو همسو نیستند.

آمریکا: سیاست واشنگتن در مخالفت با سامانه اس-400 ترکیه تغییر نکرده است

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام نمود، انتظار می رود وزرای امور خارجه آمریکا و ترکیه طی چند روز آینده تماسی تلفنی برقرار نمایند اما باید تاکید نمود که سیاست آمریکا در مخالفت با تصمیم ترکیه برای خریداری سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسیه همچنان بسان گذشته است و تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به وبلاگ ساعت زنانه گفت: انتظار داریم که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه اش طی چند روز آینده فرصتی برای برقراری یک تماس تلفنی با یکدیگر داشته باشند.

در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا پیشنهاد اخیر ترکیه را مبنی بر اینکه شاید احتیاج نباشد سامانه های دفاع موشی اس-400 روسیه را همواره فعال نگه دارد، آنالیز می نماید یا خیر، پرایس گفت: سیاست واشنگتن بسان گذشته است و تغییری نکرده است.

وی اضافه نمود: سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه ناسازگار و متناقض با تجهیزات ناتو هستند، آنها امنیت تکنولوژی ناتو را تهدید می نمایند و آنها با تعهدات ترکیه به عنوان یکی از متحدان ناتو همسو نیستند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه گفته بود، ترکیه در مذاکرات با آمریکا فعال سازی تنها بخشی از سامانه های دفاع مشکی اس-400 خود را پیشنهاد می دهد.

پرایس نگفت که آیا واشنگتن این پیشنهاد را آنالیز می نماید یا خیر، تنها بار دیگر تاکید نمود که سیاست آمریکا بسان گذشته است و واشنگتن همچنان از آنکارا می خواهد تا این سامانه اس-400 را حفظ نکند.

پرایس اظهار کرد: ترکی یکی از متحدان دیرینه و باارزش ناتوست. ما همانند دیگر متحدان، به دنبال همکاری با ترکیه در زمینه اولویت های مشترک هستیم. ما با ترکیه برای رسیدگی به اختلافات مذاکره می کنیم.

واشنگتن ترکیه را به خاطر خریداری سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه که جنگنده های اف-35 آمریکا را تهدید می نمایند و با تجهیزات دفاعی ناتو ناسازگار هستند، تحریم کرد؛ ادعاهایی که آنکارا آنها را رد می نماید. ترکیه تاکید دارد که سامانه های دفاع موشکی اس-400 کاملا مستقل از تجهیزات دفاعی ناتو هستند.

منبع: عصر ایران

به "آمریکا: سیاست واشنگتن در مخالفت با سامانه اس-400 ترکیه تغییر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: سیاست واشنگتن در مخالفت با سامانه اس-400 ترکیه تغییر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید