ابتلای 67 و فوت 7 نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال تا کنون 67 بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور شناسایی شده اند که 7 نفر از آن ها فوت نموده اند.

ابتلای 67 و فوت 7 نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری

به گزارش باشگاه وبلاگ ساعت زنانه، بهزاد امیری گفت: در منطقه های که اندازه بروز بیماری بیشتر است، افراد باید تا حد امکان از خطر گزش کنه ها جلوگیری نمایند. در منطقه های که اندازه کنه ها بیشتر است، باید برای سم پاشی دام ها، آغل ها و منطقه ها نگهداری دام اقدام گردد. افراد باید دقت نمایند لباس های بلند و پوشیده بپوشند و از قلم و یا اسپری دورنماینده حشرات استفاده نمایند. به لاشه دامی که در اثر بیماری مشکوکی ازبین رفته است، نزدیک نشوند.

او گفت: با توجه به این که عمده موارد ابتلا به این بیماری در صنف هایی است که به نوعی با دام های آلوده به ویروس روبرو بوده اند، توصیه اکید ما این است که حتما مردم گوشت را از مراکزی تهیه نمایند که تحت نظارت سازمان دام پزشکی کشور هستند.

امیری گفت: به هیچ عنوان گوشت از ذبح دام هایی که کنار جاده یا معابر عرضه می شوند، جهت مصرف خریداری نگردد. ذبح دام باید در مراکزی باشد که تحت نظارت سازمان دام پزشکی هستند. ذبح دام در کشتارگاه های تحت نظارت انجام گردد.

او گفت: توصیه ما به مردم این است که ذبح دام در کنار خیابان و معابر انجام نگردد؛ زیرا خون آبه های دام اگر آلوده باشند علاوه بر بیماری تب کریمه کنگو، عارضه های دیگر را نیز منتقل می نمایند.

به گفته وی افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از لباس حفاظتی مناسب مانند دستکش و چکمه استفاده نمایند. وسایل را باید بعد از ذبح ضد عفونی و خون آبه ها نیز به صورت بهداشتی دفع شوند.

امیری گفت: گوشت دام ذبح شده به مدت 24 ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد نگهداری گردد تا در صورت وجود ویروس احتمالی، از بین برود. جگر باید به مدت دو روز در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال نگهداری و بعد کاملا پخته گردد.

او گفت: افراد ساکن در منطقه ها روستایی در هنگام ورود به محل نگهداری دام از لباس های پوشیده و بلند و برای محافظت از دست ها از اسپری های دور نماینده حشرات استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "ابتلای 67 و فوت 7 نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 67 و فوت 7 نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید