نقش ویتامین E در درمان آب مروارید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران : جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و یاری به درمان بیماری های چشمی مثل آب مروارید ازجمله فواید ویتامین E است.

نقش ویتامین E در درمان آب مروارید

ویتامین E از ویتامین های مهم برای سلامت است.

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ویتامین E یکی از 4 ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش اساسی در حفاظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از اکسیژن فعال که در جریان متابولیسم تشکیل می شود یا در محیط زیست صورت می گیرد، بر عهده دارد. جذب این ویتامین مانند سایر ویتامین های محلول در چربی بستگی به وجود چربی در رژیم غذایی و عملکرد مناسب سیستم صفراوی و لوزالمعده دارد.

ویتامین E به وسیله دادن یک هیدروژن به رادیکالهای آزاد و تبدیل آنها به ترکیبات بی خطر عمل می کند. این عمل پاکسازی رادیکالهای آزاد (Scavenging) نامیده می­شود.بعلاوه این ویتامین دارای خاصیت ضد انعقادی می باشد که به جریان راحت خون در رگ هایی که دارای پلاکتهای چربی چسبنده به دیواره هستند، یاری می کند. ویتامین ای بعلاوه باعث افزایش توانایی دستگاه ایمنی بدن به منظور مقابله با بیماری ها می شود.

جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر، یاری به درمان بیماری های چشمی مثل آب مروارید، یاری به درمان دژنراسیون وابسته به سن ماکولا، کاهش احتمال سکته قلبی در بیماران مبتلا به دیابت، کند کردن فرایند پیری سلول ها، تقویت انسان در مقابل آلودگی های زیست محیطی، مقابله با کم خونی، درمان مسائل ناشی از چربی های بد هضم و یاری به بهبود بیماری های پوستی، زخم ها، اختلالات فراوری مثل و کاهش دردهای پیش از قاعدگی و کاهش علائم و نشانه های لوپوس می شود.

قبلا یکی از عملکردهای ویتامین E نقش محافظتی آن در برابر توسعه آترواسکلروز بیان شده بود که مطالعات بالینی اخیر نتایج متفاوتی و اغلب نتایج منفی نشان داده اند. بنابراین هیچ توصیه ای مبنی بر استفاده از مکمل های ویتامینی E برای پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی ارائه نداده است.

منابع ویتامین E

غنی ترین منابع ویتامین E عبارتند از بادام، دانه آفتابگردان و روغن های گیاهی خوراکی.

از آنجایی که این ویتامین نامحلول در آب می باشد در نتیجه پخت در آب از بین نمی رود ولی فرآیند سرخ کردن زیاد می تواند آن را از بین ببرد. (این ویتامین در حضور گرما و شرایط اسیدی پایداری خود را حفظ می کند، اما به وسیله چربی­های تند شده، قلیاها، اکسیژن، سرب، نمک­های آهن و اشعه ماورابنفش از بین می رود.)

ویتامین E کمترین سمیت را در بین ویتامین ها دارد. انسان و حیوانات قادر به تطبیق تا مقادیر حداقل 100 برابر بیش از احتیاج می باشند. استفاده از مقادیر زیاد ویتامین E می­تواند منجر به ایجاد اختلال در استفاده از سایر ویتامین های محلول در چربی شود.

تذکر در مصرف ویتامین E

مصرف بیش از حد مجاز روزانه ذکرشده خطرناک است و می تواند باعث اختلال در انعقاد خون پس از جراحت و بریدگی شود. مصرف مقادیر بالاتر می تواند باعث خونریزی مغزی و سکته ناشی از خونریزی در مغز شود. یک مطالعه چندساله در مردان نشان داد که مصرف روزانه 400 واحد بین المللی ویتامین E نه تنها جلوی سرطان پروستات را نگرفت، بلکه خطر آن را هم افزایش داد.افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می نمایند، بهتر است بدون نظر پزشک از مکمل های ویتامین E استفاده ننمایند، زیرا خطر خونریزی را در آنان افزایش می دهد. استفاده از مکمل های قوی ویتامین E بعلاوه می تواند تاثیر داروهای شیمی درمانی را کاهش دهد.

منبع: رکنا

به "نقش ویتامین E در درمان آب مروارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش ویتامین E در درمان آب مروارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید