اجرای پروژه های مشترک بین معاونت علمی و سازمان راهداری

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از معاونت علمی و فناوری،همکاری ها برای تحول حمل ونقل جاده ای کشور با اجرای 10 پروژه همکاری آغاز شد.

اجرای پروژه های مشترک بین معاونت علمی و سازمان راهداری

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کنار هم ایستاده اند تا این پروژه ها را که به هوشمندسازی و بروز تحولات فناروانه در این حوزه منجر می شود را محقق کنند.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل جاده ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با مدیران وزرات راه و شهرسازی و سازمان راه داری و حمل ونقل جاده ای، گفت: 10 پروژه مشترک همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری در حوزه حمل ونقل جاده ای در حال اجرا است. همچنین به صورت مشترک در حال تعریف 2 پروژه هستیم.

وی افزود: باید این طرح ها را به گونه ای پیش ببریم که اگر کاری در گذشته در سازمان راه داری تعریف شده بود آن را به کمک شرکت های دانش بنیان تسریع کنیم و در پروژه های جدید حتما افرادی از سازمان راه داری حضور داشته باشند.

منطقی همچنین خاطرنشان کرد: استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل ونقل بسیار مهم است. برای تدوین این استانداردها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد یک شیوه نامه تنظیم کرده است که از ظرفیت های آن برای استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل و نقل استفاده می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد ایجاد مرکز پایش و استفاده بهینه از داده های بزرگ و ایجاد کارخانه نوآوری دو پروژه کلانی است که در حال تعریف نهایی آن هستیم.

وی افزود: برای شروع پروژه کارخانه نوآوری می توان با تعامل مرکز نوآوری، بخشی از آن مرکز را به پروژه های مشترک با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اختصاص داد.

منطقی ادامه داد: 10 پروژه زودبازده طی 12 ماه با همکاری مشترک این سازمان و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل ونقل پیشرفته اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای پروژه های مشترک بین معاونت علمی و سازمان راهداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های مشترک بین معاونت علمی و سازمان راهداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید