احیای حمام شیشوان عجبشیر در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم عملیات احیا و بازسازی حمام تاریخی شیشوان عجبشیر خبر داد.

احیای حمام شیشوان عجبشیر در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان شرقی

احمد حمزه زاده در این خصوص اظهار کرد: پروژه عملیات حفاظت و بازسازی حمام تاریخی روستای شیشوان شهرستان عجب شیر یکی از عملیات مهم این اداره کل در راستای صیانت از مواریث تاریخی در منطقه جنوب غرب استان است.

وی ادامه داد: فاز نخست عملیات احیا و بازسازی حمام تاریخی شیشوان از سال جاری آغاز شده و با نظارت متخصصان معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجرا است.

وی به شرح اقدامات اجرا شده در این حمام تاریخی پرداخت و گفت: طی این فاز از عملیات، اقداماتی نظیر استحکام بخشی حمام، بازسازی دیوارهای باقی مانده، اجرای پایه های سربند، اجرای طاق های میان دری و گنبد در سربند، کانال زهکشی در ضلع شرقی حمام، خاک برداری و نخاله برداری، اجرای طاق ها و مدول اولیه اجرا شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، حمزه زاده اظهار کرد: این اداره کل طی سال جاری با نظارت مستمر بر پروژه های بازسازیی در نظر دارد تا بخش عمده ای از عملیات تخصصی و فنی ابنیه تاریخی انجام و برای بهره برداری در حوزه های فرهنگی و گردشگری آماده سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احیای حمام شیشوان عجبشیر در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای حمام شیشوان عجبشیر در دستور کار میراث فرهنگی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید