احیای گراند هتل قزوین دوباره به مزایده گذاشته شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از انتشار فراخوان مزایده عمومی حق بهره برداری از بنای تاریخی گراند هتل به وسیله صندوق توسعه و احیای کشور پس از اقاله قرارداد با سرمایه گذار قبلی اطلاع داد.

احیای گراند هتل قزوین دوباره به مزایده گذاشته شد

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در تازه ترین دور مزایده های صندوق توسعه و احیای کشور، بنای تاریخی گراند هتل قزوین با هدف تکمیل پروژه بازسازی، احیاء و بهره برداری با مدت تعیین به مزایده گذاشته شد.

خزائلی اضافه نمود: بنای تاریخی گراند هتل از آثار ارزشمند مربوط به دوره قاجار در قزوین است که عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و بازسازی آن با مشارکت صندوق توسعه و احیاء کشور و واگذاری پروژه به یک شرکت سرمایه گذاری به عنوان مجری طرح از اوایل آبان ماه سال 98 شروع شد.

به گفته وی، در این پروژه اقدامات اولیه بازسازیی و استحکام بخشی بنا با پیشرفت فیزیکی 50 درصد انجام شد که با اقاله قرارداد به وسیله سرمایه گذار، ادامه پروژه متوقف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اضافه نمود: این بنای تاریخی در تازه ترین دور از مزایده صندوق با موضوع سرمایه گذاری در بازسازی، احیاء نگهداری و واگذاری حق بهره برداری از بنا های تاریخی برای واگذاری به سرمایه گذار تازه به مزایده گذاشته شده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی، به ویژه سرمایه گذاران بومی زمینه نگهداری بهینه، بازسازی و احیای آن را فراهم کنیم.

خزائلی ادامه داد: با هدف شفافیت و عدالت محور بودن فرآیند تشریفات تمامی مزایده ها و مناقصات صندوق توسعه و احیاء به وسیله سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir برگزار و آموزش های لازم برای علاقه مندان شرکت در مزایده ها و مناقصات بنا های تاریخی و فرهنگی در آن اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه بنا های تاریخی سعدالسلطنه، گرمابه تنکابنی و خانه های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی در قزوین از پروژه های بازسازیی صندوق توسمعه و احیا در قزوین به شمار می روند، اعلام نمود: امیدواریم با توجه به تعدد بنا های تاریخی واجد شرایط واگذاری، در سال پیش رو با همراهی بخش خصوصی تحول چشمگیری را در حوزه سرمایه گذاری استان ببینیم.

گراند هتل قزوین از بنا های تاریخی شهر قزوین و مربوط به دوره قاجاریه به شمار می رود که در سال 84 با شماره 12899 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وبلاگ ساعت زنانه قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احیای گراند هتل قزوین دوباره به مزایده گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای گراند هتل قزوین دوباره به مزایده گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید