استفاده از ظرفیت های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های مختلف بخش معدن مانند گچ، مواد سلسیسی و آهک می تواند زمینه سرمایه گذاری را در مناطقی، چون شهرستان آبدانان فراهم آورد.

استفاده از ظرفیت های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می نماید

وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه سیمان آبدانان گفت: در سفر به استان ایلام بخصوص شهر های حوزه جنوبی استان ایلام، مانند آبدانان در پی این هستیم که در حوزه صنعت و معدن این منطقه آنالیز های لازم انجام گردد تا بتوانیم با توجه به ظرفیت هایی که در این شهرستان ها وجود دارد، فعالیت های توسعه ای حوزه معادن را توسعه دهیم.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه صنایع معادن در این زمینه فعالیت های گسترده ای در حوزه سرمایه گذاری انجام می دهد که همکاران ما در شرکت های وابسته و خود ایمیدرو ظرف مدت 2 ماه آنالیز های لازم را انجام می دهند تا بتوانیم سرمایه گذاری لازم به وسیله شرکت های بخش خصوصی و شرکت های وابسته در منطقه انجام گردد.

وی ادامه داد: ظرفیت هایی مانند گچ، مواد معدنی سلسیسی و آهک می تواند زمینه سرمایه گذاری را در این منطقه ها فراهم کند که این مهم نیازمند مطالعه و تهیه طرح های توجیه مالی بوده که جزو برنامه های اصلی ما در این سفر است.

جعفری با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان آبدانان عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال 83 شروع شده که مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده و مانع از به نتیجه رسیدن این پروژه شده است.

وی اعلام کرد: سرمایه گذار تصمیم گرفته کار کارخانه سیمان آبدانان را در حوزه جدیدی شروع کند و امیدواریم که این اتفاق در شهرستان آبدانان بیافتد و این پروژه به پایان برسد.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ظرفیت هایی در حوزه صنعت و معدن استان به ویژه در حوزه معدن وجود دارد که مقرر شده ظرف 2 ماه این ظرفیت ها در استان احصا و شناسایی شده و به سازمان ایمیدرو معرفی گردد.

بهزاد علیزاده افزود: در بازدیدی که به همراه معاون وزیر صمت از کارخانه سیمان آبدانان در آب انار احداث شد، سرمایه گذار در این خصوص توضیحاتی دادند و قرار شد اقداماتی انجام گردد و اگر از توان لازم برخوردار شدند کار ادامه یابد و اگر نتوانسنتد شرکت ایمیدرو برای انتخاب سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: انتظار از وزیر صمت و شرکت ایمیدرو می رود در احداث کارخانه سیمان آبدانان تسریع ایجاد گردد چرا که یکی دغدغه های مردم این شهرستان است.

وبلاگ ساعت زنانه ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از ظرفیت های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید