افغانستان پروازهای بین المللی را از سرگرفت

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، با اعلام وزارت دارایی افغانستان مبنی بر کاهش قابل ملاحظه درآمد، دولت این کشور امروز چهارشنبه پروازهای بین المللی را برای کاهش اثرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد، از سرگرفت.

افغانستان پروازهای بین المللی را از سرگرفت

عمر شکیبا رئیس فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل، امروز چهارشنبه به وبلاگ ساعت زنانه گفت که نخستین پرواز بین المللی توسط شرکت هوایی ترکیه ای به نام ترکیش ایرلاین با 350 مسافر در فرودگاه بین المللی حامد کرزی بر زمین نشست.

شکیبا گفت که پس از سه ماه توقف پروازهای خارجی، امروز نخستین گروه از مسافران افغان از خارج کشور به کابل منتقل شدند و افرادی هم که در اثر توقف پروازها در کابل مانده بودند، انتقال داده می شوند.

وی افزود که فردا پنجشنبه هم شرکت هوایی امارات نخستین پرواز خود به کابل را انجام خواهد داد و بدنبال آن شرکت های هوایی داخلی افغانستان نیز آماده انتقال مسافران به داخل و خارج از کشور هستند.

رییس فرودگاه حامد کرزی افزود که این هواپیماها تنها مسافرانی را منتقل می نمایند که به کرونا مبتلا نباشند و تمام توصیه های شرکت هوانوردی را مراعات نمایند.

تمام مسافرانی که وارد فرودگاه کابل می شوند و یا مسافرانی که خارج می شوند مجبور به پوشیدن ماسک، رعایت فاصله مشخص شده و معاینه پزشک خواهند بود.

محمدقاسم وفایی زاده رئیس شرکت هوانوردی افغانستان هم در فیسبوک خود نوشته است که ترکیش ایرلاین نخستین شرکت خارجی است که از امروز چهارشنبه پروازهای خود به کابل را شروع نموده است.

وی اضافه نموده است که شرکت هوایی امارات نیز از فردا پنجشنبه پروازهای خود به دوبی و کابل را دوباره آغار می نماید. تمام مسافرینی که به قصد ترکیه، امارات و کشور های اروپایی و آمریکا قصد سفر دارند و ویزا و یا مجوز اقامت این کشورها را دارند، می توانند از فردا با پروازهای بین المللی مسافرت نمایند.

وفایی زاده از تمامی مسافران خواسته است که دستورالعمل اداره هوانوردی و توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت را از شروع تا سرانجام سفر رعایت نمایند.

در این حال وزارت دارایی افغانستان اعلام نموده است که درآمد دولت سال جاری نسبت به سال گذشته در اثر ویروس کرونا 20 میلیارد افغانی کاهش یافته است. امروز هر یک دلار آمریکایی، 77 افغانی مبادله می گردد.

پیش از این شرکت هوانوردی افغانستان از خسارت 20 میلیون دلاری شرکت های هوایی این کشور خبر داده بود که در اثر ویروس کرونا به آنها تحمیل شده است.

اتاق تجارت و بازرگانی افغانستان هم پیش از این از خسارت صدها میلیون دلاری در فرایند صادرات و واردات این کشور بویژه در مرز با پاکستان خبر داده بود و با کوشش های دولت افغانستان روز دوشنبه گذشته پس از چهار ماه برای نخستین بار مرزهای پاکستان به روی صادرات این کشور گگردده شد.

بانک دنیای هم از شرایط مالی کشورهای آسیایی در سایه ویروس کرونا گزارشی منتشر نموده بود که در آن به کاهش 5.9 درصدی رشد مالی افغانستان سال جاری نسبت به سال 2019 خبر داده بود.

در این حال رییس جمهوری افغانستان روز سه شنبه در نشست کابینه دولت، گفت که کشور در مرحلۀ فلاکت بار ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی از مردم این کشور خواست که برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به توصیه های بهداشتی توجه جدی نمایند تا از اثرات منفی ویروس کرونا جلوگیری گردد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان، تا به امروز در این کشور 29 هزارو 481 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این جمله 618 تن جان باخته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "افغانستان پروازهای بین المللی را از سرگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان پروازهای بین المللی را از سرگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید