اپل برای نابود کردن سامسونگ در آمریکا برنامه ای نو دارد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد برای فروش آیفون ها و سایر محصولات سخت افزاری خود اشتراک ماهیانه در نظر بگیرد تا کاربر مجبور نباشد کل پول گوشی را یک جا پرداخت کند.

اپل برای نابود کردن سامسونگ در آمریکا برنامه ای نو دارد

به خاطر دارید وقتی اولین بار اپل تصمیم گرفت شارژر و هندزفری را از جعبه گوشی هایش حذف کند، بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی به شوخی می گفتند که شاید بعدها اپل قطعات را درون کارتون قرار دهد و بگوید خودتان آن را مونتاژ کنید. بعضی دیگر هم به شوخی می گفتند جعبه خالی را برای کاربر ارسال می نمایند و در نتیجه او مجبور می گردد خودش گوشی را به صورت مجزا خریداری کند. این اتفاق هیچ وقت رخ نداد و طبیعی هم هست که شاهد آن نیستیم اما به نظر می رسد شرکت کوپرتینویی یک برنامه عجیب دیگر در سر دارد که باعث می گردد آیفون شما تا زمانی که ماهانه پول بدهید مال خودتان باشد! البته این سیاست نو اندکی خوب هم به نظر می رسد.

طبق گزارش منتشر شده از سوی وب سایت بلومبرگ که وب سایت معتبری هم به شمار میرود، اپل می خواهد به جای اینکه یک جا گوشی هایش را به فروش برساند، برای آن ها اشتراک ماهیانه در نظر بگیرد. اگر در کشوری زندگی می کنید که اپل در آن جا فروشگاه رسمی دارد باید بدانید این برنامه با خرید اقساطی آیفون که به مدت 24 ماه قسط بندی می گردد فرق دارد. در آن شرایط گوشی بعد از 24 ماه مال شما می شد اما در این حالت نو گوشی هیچوقت مال شما نخواهد بود مگر اینکه هر ماه، مالکیت خود را بر آن شارژ کنید. بعلاوه در حالت قسطی امکان تعویض آیفون با مدل نو فقط بعد از یک سال فراهم می گردد اما در این حالت هر زمان که بخواهید می توانید آیفون خود را تغییر دهید.

برای مثال خرید حساب کاربری اسپاتیفای به این صورت است که شما به صورت ماهیانه یا سالانه، اشتراکی را خریداری می کنید و بعد از گذشت مدت زمان یادشده، دوباره حساب خود را شارژ نموده و از آن استفاده می کنید. اگر این کار را انجام ندهید، از ارائه خدماتی که قرار بود اسپاتیفای در قبال عرضه آن ها از شما پول بگیرد، محروم خواهید شد و شما می مانید و یک حساب کاربری بدون قابلیت های مجذوب کننده.

این برنامه ای که اپل در سر دارد هم دقیقا همینطور است. دیگر مجبور نیستید آیفون را با قیمت نجومی بخرید، اما باید هر ماه برای استفاده از آن به حساب اپل پول واریز کنید. بنابراین گوشی از لحاظ فنی هیچوقت مال شما نخواهد بود چون بعید است برنامه ای برای خرید دائمی آن در نظر گرفته گردد. اینطور هم که به نظر می رسد، قیمت اشتراک ماهیانه بسیار کمتر از چیزی خواهد بود که در خریدهای اقساطی اپل و شرکت های مخابراتی پرداخت می گردد. بعلاوه گفته می گردد کاربران می توانند در صورت رونمایی از یک آیفون نو، آن را با آیفون قدیمی خود تعویض نمایند. البته چون خرید دائمی وجود ندارد، مبلغی هم برای گوشی در نظر گرفته نمی گردد، بنابراین شاید اپل برای آیفون های نو، حق اشتراک بیشتری را از شما که گوشی قدیمی خود را با آن تعویض کردید دریافت کند.

این اقدام اپل باعث می گردد فروش آن همواره تداوم داشته باشد و از طرفی تأثیر شرکت های مخابراتی هم به حداقل می رسد چرا که این برنامه به وسیله خود اپل و فروشگاه بزرگ آن یعنی اپ استور یا سرویس ابری iCloud صورت می گیرد. هنوز معین نیست این اتفاق چه زمانی رسما رخ خواهد داد اما به نظر می رسد امکان تعویق آن وجود دارد. در حال حاضر به نظر می رسد این اتفاق اواخر سال جاری یا اوایل سال 2023 رخ خواهد داد.

البته اپل در سپتامبر سال جاری از گوشی های نو خود رونمایی می نماید. اگر شرکت بخواهد اشتراک ماهیانه را از اوایل سال 2023 راه اندازی کند، بنابراین به نظر می رسد از آیفون ها آن را آغاز نمی نماید. چون آیفون 14 و مدل های مختلف آن دو یا سه ماه قبل از این برنامه راهی بازار شده اند. طبیعتا نمی توان گوشی را از کار انداخت و از کاربران درخواست پرداخت اشتراک ماهیانه داشت. بنابراین به نظر می رسد از سری آیفون 15 به بعد، باید برای خرید آیفون ها اشتراک ماهیانه بپردازیم. نباید فراموش کنید در گزارشی که منتشر شده، نه فقط آیفون ها بلکه کل محصولات سخت افزاری اپل قرار است مشمول این سیاست نو شوند.

اپل در حال حاضر میخواهد این سیاست را برای کاربران خود در کشور آمریکا در نظر بگیرد. جایی که بزرگ ترین رقیب این شرکت یعنی سامسونگ، کمی کمتر از نصف سهم آن را از بازار در اختیار دارد (57 در مقابل 28٪). اما ظاهرا شرکت می خواهد در کشور خود، بیشترین اندازه فروش را داشته باشد. بنابراین با این سرویس می خواهد کاربران بیشتری را به خود جذب کند چون در این صورت خرید آیفون ها بسیار ساده تر خواهد بود.

تصور کنید بسیاری از کاربران به خرید گوشی های میان رده روی می آورند چرا که قیمت گوشی های آیفون یا بالارده در مقایسه با آن ها بسیار بیشتر است. حال تصور کنید با پرداخت مبلغی بسیار کم بتوانید یک ماه از آیفون بهره ببرید. البته نمی دانیم در صورت عدم پرداخت اشتراک ماهیانه چه اتفاقی خواهد افتاد. کمی سخت است بخواهیم این موضوع را تصور کنیم چون باید یک برنامه ریزی بسیار دقیق و حساب شده پشت آن قرار داشته باشد. متأسفانه اطلاعات مان در این زمینه کم است اما می دانیم اپل می خواهد کسب و کار بخش اشتراک خود را بیش از اینکه می بینیم توسعه دهد.

شرکت های دیگر نظیر سامسونگ که در حال حاضر بزرگ ترین شرکت فروشنده گوشی در دنیا به شمار میرود پاسخی به این اقدام چالش برانگیز اپل نداده اند. اما فکر می کنیم با این سیاست نو، اپل تا یک سال دیگر جایگاه سامسونگ را بعد از بیش از یک دهه برای همواره مال خود کند. مشتاقانه منتظر هستیم ببینیم اپل چگونه و با چه قوانینی می خواهد این سرویس نو را راه اندازی کند و محصولات سخت افزاری خود را به فروش برساند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا پرداخت حق اشتراک ماهیانه برای استفاده از محصولات اپل را سیاست خوبی می دانید یا فکر می کنید در این صورت باز هم کاربران متضرر و اپل منتفع خواهند شد؟ به نظر شما این سرویس چه قوانینی را در برخواهد گرفت؟

منبع: PhoneArena ،SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل برای نابود کردن سامسونگ در آمریکا برنامه ای نو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای نابود کردن سامسونگ در آمریکا برنامه ای نو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید