مشخصات چمدان مسافرتی خوب چیست؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سفر، یکی از بهترین تجربه های زندگی است، اما برای اینکه سفری لذت بخش داشته باشید، به یک چمدان مسافرتی خوب نیاز دارید. ممکن است از نظر هرکسی بهترین ساک و چمدان، ویژگی های متفاوتی داشته باشد، اما در واقع چمدان مسافرتی خوب، محصولی است که بادوام، ایمن، سبک و آسان برای جابجایی و دارای محفظه کافی برای نگه داشتن لوازم باشد. اگر شما هم قصد خرید چمدان را دارید، این مطلب برای شماست. در اینجا ما به شما کمک میکنیم تا با ویژگی های چمدان مسافرتی خوب آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

مشخصات چمدان مسافرتی خوب چیست؟

ویژگی های یک چمدان مسافرتی عالی

یک چمدان مسافرتی خوب، چمدانی است که بادوام، سبک و جا به جایی آن آسان باشد. همچنین باید فضای کافی برای ذخیره همه وسایل شما داشته باشد و ایمن باشد تا لوازم در مقابل ضربه، باران و آسیب های خارجی به خوبی محافظت کند. برای اینکه چمدان این فاکتورهای را داشته باشد، باید در خرید آن مشخصاتی از قبیل مواد سازنده، سایز، وزن و قابلیت های اضافی آن را در نظر بگیرید. در ادامه به طور کامل به بررسی هر یک از این ویژگی ها می پردازیم:

متریال سازنده چمدان

قطعا مهم ترین خصوصیت یک چمدان مسافرتی خوب، ماده سازنده آن است. جنس چمدان، ماندگاری و وزن این محصول را تعیین میکند. هرچه جنس چمدان مسافرتی بهتر باشد، مدت زمان بیشتری دوام می آورد و مقاومت بالایی نیز خواهد داشت. مواد رایج مورد استفاده در ساخت چمدان ها، پلی کربنات، ABS و پارچه است. پلی کربنات بادوام ترین ماده است، اما گران ترین نیز هست. ABS از پلی کربنات ارزان تر است، اما چندان بادوام نیست. پارچه ارزان ترین متریال چمدان مسافرتی است، اما ماندگاری بالایی ندارد. در ادامه درباره هر یک از این مواد توضیح بیشتری می دهیم:

  • پلی کربنات: پلی کربنات بادوام ترین ماده ای است که در چمدان ها استفاده می شود. چمدان پلی کربنات در برابر ضربه، خط و خش و فرورفتگی مقاوم است و به همین علت به آن جنس نشکن نیز می گویند. چمدان پلی کربنات سبک وزن بوده و به راحتی قابل مانور است.
  • ABS: ABS ماده ای ارزان تر از پلی کربنات است، اما آنقدر بادوام نیست. چمدان ABS همچنان در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است، اما احتمال فرورفتگی آن بیشتر از چمدان های پلی کربنات است.
  • چمدان پارچه ای: چمدان پارچه ای کم هزینه ترین گزینه است، اما در عین حال کمترین دوام را نیز دارد. مدل پارچه ای مستعد پارگی و سوراخ شدن است، با این حال، مدل ها و رنگ های آن تنوع بیشتری نسبت به دو گزینه قبلی دارد.

سایز و وزن چمدان مسافرتی

یکی از مشخصات چمدان مسافرتی خوب، سایز و وزن مناسب آن است. چمدان ها در مقدار های مختلفی از کوچک تا بزرگ موجود هستند. شما باید سایزی را انتخاب کنید که مناسب نیازهایتان باشد. اگر به طور مکرر سفر می کنید، بهتر است روی خرید یک چمدان سایز بزرگ سرمایه گذاری کنید، اما اگر فقط گاهی اوقات سفر می کنید، یک چمدان کوچک احتمالا کافی باشد.

انواع سایز چمدان مسافرتی عبارتند از:

  • چمدان سایز کوچک: چمدان کوچک یا کابین برای سفرهای کوتاه یا تعطیلات آخر هفته ایده آل است. همچنین گزینه خوبی برای زمانیست که میخواهید وسایل ضروری و کم حجم خود را به درون کابین هواپیما ببرید. حجم و وزن ساک دستی کم بوده و کاملا مناسب کابین هواپیما طراحی شده است.
  • چمدان سایز میانه: چمدان میانه گزینه خوبی برای سفرهایی است که تا یک هفته طول می کشد. همچنین برای خانواده هایی که با هم سفر می کنند، گزینه خوبی است.
  • چمدان سایز بزرگ: چمدان بزرگ برای سفرهایی که بیش از یک هفته طول می کشد ایده آل است. همچنین گزینه خوبی برای مسافرانی است که باید لوازم زیادی با خود حمل کنند، مثلا مسافران تجاری ورزشکاران.

امکانات چمدان:

اینکه چمدان شما از چه قابلیت هایی برخوردار است، می تواند رتبه خوب بودن آن را تعیین کند. مثلا نوع قفل، زیپ، دسته، مقدار راحتی چرخها، گارانتی، تعدد جیب ها و در دسترس بودن لوازم جانبی و … از جمله این امکانات ویژه هستند.

مهم ترین مشخصات یک چمدان مسافرتی خوب عبارتند از:

  • چرخ های روان: یکی از مهم ترین مشخصه های چمدان مسافرتی خوب داشتن چرخ هایی است که به راحتی بتوان با آنها چمدان را حمل کرد. چرخ های صاف مانور دادن به چمدان شما را آسان می کند، حتی زمانی که بار داخل آن زیاد باشد.
  • دسته تلسکوپی: داشتن یک دسته تلسکوپی به شما این امکان را می دهد تا ارتفاع دسته را متناسب با قد خود تنظیم کنید. این ویژگی برای افراد قد بلند یا قد کوتاه می تواند بسیار مفید باشد.
  • قفل TSA: یکی دیگر از ویژگی های چمدان مسافرتی خوب، داشتن قفل های ایمن مانند قفل TSA است. قفل TSA به ماموران فرودگاه این اجازه را می دهد تا چمدان را برای بازرسی بدون آسیب رساندن به آن باز کنند. اگر به ایالات متحده آمریکا سفر می کنید، این خصوصیت می تواند مفید باشد.
  • سایر ویژگی ها: برخی از چمدان ها دارای ویژگی های دیگری مانند محفظه های قابل افزایش، گارانتی و لوازم جانبی داخلی هستند. در هنگام انتخاب و خرید چمدان مسافرتی در نظر بگیرید که کدام ویژگی برای شما مهم است، مثلا اگر وسایل کوچک زیادی دارید، مهم است که ساکی را انتخاب کنید که محفظه های زیادی داشته باشد.

قیمت چمدان

قیمت چمدان مسافرتی یکی از عواملی است که می تواند بر مقدار خوب بودن آن تاثیر بگذارد. چمدان های گران تر معمولاً از مواد بادوام تر و امکانات بیشتری برخوردار هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که همه چمدان های ارزان قیمت بد هستند. برخی از چمدان های ارزان قیمت هم از مواد بادوام و ویژگی های مفید ساخته شده اند. در خرید چمدان حتما قیمت محصولات چندین وب سایت یا چند فروشگاه حضوری را بررسی کنید تا یک دید درست از هزینه ها پیدا کنید. همچنین اگر میخواهید چمدان های خوب با قیمت مناسب بخرید، بهتر است زمان تخفیفات فروشگاه ها را در نظر داشته باشید.

چطور چمدان مسافرتی خوب مطابق با نیازهای خود بخریم؟

حالا که با خصوصیات چمدان مسافرتی خوب آشنا شدید، باید این را هم بدانید که بهتر است این محصول را با توجه به نیازهای سفر خود انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین چمدان متناسب با نیاز خود، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • بودجه: قیمت چمدان از چند میلیون تا چند ده میلیون تومان متغیر است. قبل از شروع خرید، بودجه خود را تعیین کنید تا بیش از حد خرج نکنید.
  • نیازهای سفر: در نظر بگیرید که چند وقت یکبار سفر می کنید، سفرهای شما معمولاً چه مدت طول می کشد و به چه نوع چمدانی نیاز دارید (به عنوان مثال، چمدان دستی، چمدان بزرگ و …).
  • ترجیحات شخصی شما: در نظر بگیرید که کدام ویژگی برای شما مهم است و کدامیک برای شما اهمیتی ندارد، مثلا اگر جنس برای شما مهم است، شاید بتوانید از تنوع کم محصولات چشم پوشی کنید.

و در آخر…

در این مطلب با مشخصات چمدان مسافرتی خوب آشنا شدیم. جنس، قیمت، مقدار، وزن و امکانات ویژه همگی مقدار خوب بودن یک چمدان یا ساک مسافرتی را تعیین میکنند. امیدواریم در خرید چمدان این نکات را در نظر بگیرید و بهترین محصول مطابق با نیاز، سلیقه و بودجه خود را خریداری نمایید.

منبع: اتاق

به "مشخصات چمدان مسافرتی خوب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات چمدان مسافرتی خوب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید