بروس دیویدسون و سری عکس های بامعنی اش از دلقک کوتوله

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، 1958. جیمی آرمسترانگ معروف به دلقک کوتوله در سیرک کلاید بیتی در پالیزادز ، نیوجرسی. از سری عکس های سیرک بروس دیویدسون ، عکاس.

بروس دیویدسون و سری عکس های بامعنی اش از دلقک کوتوله

دیویدسون در خصوص تماشا آرمسترانگ گفته: او تنها بیرون چادر ایستاده بود و سیگار می کشید. او با پوشیدن لباس مجلسی و کلاه، یک دسته کوچک گل کاغذی در دست داشت و در خلوت مشغول فکر کردن به احول درونی خوب بود و با تامل ایستاده بود.

به نظر می رسید او می دانست که آن لحظه افکار درونی اش بود که من را به خود جلب کرد و نه چهره دلقک وار او یا ظاهر فیزیکی او. ما با هم دوست شدیم، اگرچه به ندرت با یکدیگر صحبت می کردیم.

من چیزی را در جیمی پیدا کردم که بیش از تنهایی بود، این داستانی در خصوص زنده ماندن بود - بروس دیویدسون.

بروس دیویدسون، زادهٔ 5 سپتامبر 1933- عکاس مشهور آمریکایی است.

یکی از شناخته شده ترین مجموعه های او، عکس هایی است که در دهه 60 میلادی از جامعه در حال گذار بریتانیا گرفت. پاییز آن سال، بروس دیویدسون در تمام بریتانیا سفر کرد، به لندن، اسکاتلند و سواحل جنوبی انگلیس رفت تا تصویری از بریتانیا که تازه آسیب های جنگ و چند دهه ریاضت مالی را پشت سر گذاشته بود ارائه کند. این مجموعه اولین بار در 12 آوریل 1961 در کتابی به نام بریتانیا از نگاه یک امریکایی: مقاله ای تصویری در باب بریتانیا به چاپ رسید.

عکس های دیویدسون که در فواصل زمانی نزدیک به هم گرفته شده اند، تصویری خیره نماینده از بریتانیا ارائه می نمایند؛ کشوری که در حال جنگیدن برای خروج از لبه پرتگاه بود و کوشش می کرد با به سرانجام رسیدن سبک زندگی ای که پیش از آن می شناخت کنار بیاید و راه را برای ظهور یک دوران نو باز کند. به قول دیویدسون: بریتانیایی ها مردم سرسختی هستند!.

دیویدسون عقیده دارد که خودش هم در آن سال ها تغییرات زیادی نموده. تجربه او در ثبت وقایع مربوط به جنبش حقوق مدنی امریکا، باعث افزایش آگاهی و درک او از دنیای بیرون از خودش شد. او می گوید: اگر عکسی می گیرم باید برایش توضیحی داشته باشم. در واقع با این کار دریچه ای به دنیای یک نفر دیگر باز نموده ام. می توانم اینطور بگویم که من شبیه کودکی هستم که یک دوربین عکاسی به دستش داده اند. این برترین نوع نگاه به عکاسی است. وقتی بچه بودم، کاملا بر کاری که می کردم و راستای که می رفتم تمرکز داشتم. اگر ذهنت را باز بگذاری و اتفاقاتی که پیرامونت رخ می دهد را مشاهده کنی، راستا خودش را برایت نمایان می نماید.

منبع: یک پزشک

به "بروس دیویدسون و سری عکس های بامعنی اش از دلقک کوتوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروس دیویدسون و سری عکس های بامعنی اش از دلقک کوتوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید