بزرگترین مجتمع های تجاری دنیا ، تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، در دنیای مدرن امروز، خرید به یکی از تفریح های مردم تبدیل شده است. در این میان رفتن به زیباترین مراکز خرید دنیا بخشی از سفرهای تفریحی محسوب می گردد، به طوریکه گاهی تماشا یک مرکز خرید باشکوه باعث تغییر بزرگی در برنامه سفر می گردد. شهرهای جهانگرد پذیر و پرگردشگر نیز با احداث و بهره برداری از برترین مراکز خرید دنیا بیشتر سعی در جذب گردشگران و بالا بردن گردش مالی خود دارند. در ادامه قصد داریم با بزرگترین مجتمع های تجاری دنیا آشنا شویم.

بزرگترین مجتمع های تجاری دنیا ، تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ

مرکز خرید هارودز در لندن

یکی از زیباترین مراکز خرید جهان در شهر لندن واقع شده است. مرکز خرید هارودز در حال حاضر با سیصد و سی بخش مختلف و پنج هزار کارمند چنان عریض و طویل است که برای دیدن آن نیاز به یک برنامه ریزی مناسب دارید. فروشگاه بزرگ، شیک و باشکوه هارودز که در اوایل سال های 1830 میلادی، محلی برای عرضه خوار و بار بود، در حال حاضر تنها هفده رستوران مشهور دارد که بسیاری از گردشگران برای چشیدن مزه های بی نظیر به آن ها می روند و در کنار آن کمی هم به پاساژگردی می پردازند.

مرکز خرید سلفریجز در لندن

خیابان آکسفورد در کنار تمام دیدنی هایش دارای یک ساختمان مجلل و با شکوه است که در جهان آن را به عنوان مرکز خریدی می شناسند که دارای بخشی است برای فروش کالاهای مقرون به صرفه قیمت. همین معروفیت باعث شده که مرکز خرید باشکوه سلفریجز دارای گردش مالی بالایی باشد و در سراسر جهان برای خودش صاحب نام و رسمی پیدا کند. جالب است بدانید که این فروشگاه بزرگ و زیبا، در سال 1909 میلادی به وسیله شخصی به نام هری سلفریج ساخته شد که اهل ویسکونسین بوده و در اصل یک آمریکایی است. طراحی این مرکز خرید باشکوه که یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست، کار هری سلفیج بود.

گالری لافایت در پاریس

نام گالری لافایت به علت زنجیره ای بودن نامی آشنا و شناخته شده است. این مرکز خرید که در سال 1895 میلادی بنا شد، تنها یکی از دویست و هشتاد شعبه گالری لافایت در سراسر جهان بوده که داری شکوه و عظمت خاصی است. پله های عجیب و گنبد شیشه ای و فلزی این بنا، آن را به یکی از برترین مراکز خرید جهان تبدیل می نماید. در این مرکز خرید به صورت هفتگی، نمایش رایگان اجرا می گردد و گردشگرانی از سراسر جهان علاوه بر خرید، دیدن نمایش و مشاهده شکوه این مکان، در نوزده رستوران گالری لافایت، طعم خوش غذاهای آشپزان فرانسوی را هم تجربه می نمایند.

مرکز خرید باشکوه KaDeWe در شهر برلین

در سال 1907 میلادی در شهر برلین ساختمانی جهت عرضه کالا و خدمات فروش به نام KaDeWe یا فروشگاه غرب افتتاح شد که در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست. مساحت این بنای بزرگ و باشکوه بیش از 834/645 مترمربع بوده و طبق آمار، روزانه در حدود یکصد و هشتاد هزار نفر از سراسر جهان در KaDeWe خرید می نمایند. این مرکز خرید باشکوه به وسیله امیل اسکات طراحی و در جریان جنگ جهانی دوم به وسیله یکی از بمب های آمریکایی دچار تخریبی بزرگ شد، اما بعدها کارهای ترمیمی بر روی آن صورت گرفت. اگر سفری به برلین داشتید، ملاقات از مرکز خرید باشکوه KaDeWe را از دست ندهید.

مرکز خرید corsocomo10 در میلان

کارلا سوزونی، یک سردبیر ایتالیایی بود که در رویای خود احداث یک مرکز خرید باشکوه و مجلل را می پروراند. او عاقبت برای محقق کردن آرزوی دیرین خود مرکز خرید corsocomo10 را بنا کرد. این فروشگاه شیک و دیدنی که یکی از برترین مراکز خرید جهان هست، شاید در دوران اولیه خود یک فروشگاه معمولی در میان هزاران مرکز خرید بزرگ در جهان محسوب می شد، اما امروزه تبدیل به فضایی شده که شاید فراتر از آمال و آرزوهای کارلا سوزونی باشد. مرکز خرید corsocomo10 شهر میلان با داشتن کافی شاپ های مجلل، رستوران های متنوع و فروشگاه های عرضه نماینده کالاهای متعدد، در حال حاضر مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران جهان است که به میلان می آیند. در مرکز خرید با شکوه corsocomo10 محصولات هنری، موسیقی، مد و طراحی در برترین مدل های تازه عرضه می گردند.

مرکز خرید شینسکا در بوسان

دو ساختمان به مساحت 595/487/5 مترمربع یکی از زیباترین مراکز خرید جهان هستند. این فروشگاه عرضه کالای بزرگ و مجلل، دارای محوطه اسکی روی یخ، زمین گلف سر پوشیده، چشمه های آب معدنی و دو سالن غذا خوری بسیار باشکوه و شیک است. مرکز خرید شینسکا با داشتن باغ هایی بر روی بام خود یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان بوده که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری شهر بوسان تبدیل نموده است.

مرکز خرید گالریا ویتوریا امانوئل در میلان

کشور ایتالیا با داشتن مردمانی خوش پوش و اهل مد، دارای مراکز عرضه کالاهایی است مطابق سلیقه عمومی. Galleria Vittorio Emmanuele نیز یکی از همین مراکز عرضه کالا است که در سال 1877 میلادی در شهر میلان افتتاح شد. هنگام ورود به این مرکز با شکوه و هشت ضلعی خیلی به زمان خروج خود فکر نکنید، چون ممکن است در میان زیبایی و شکوه این بنای شکوهمند و خیالی غرق شوید. در کشوری که بسیاری از فروشگاه ها و مراکز معتبر خرید مطابق تازهترین طراحی و مدهای روز جهان بنا شده اند، مرکز خرید Galleria Vittorio Emmanuele یکی از شاخص ترین مکان هایی است که گردشگران سراسر جهان به آن سرک می کشند. گنبد شیشه ای فلزی و نوع ساختمان این بنای زیبا و باشکوه به شکلی است که آن را سالن طراحی میلان یا همان Salotto di Milano می نامند. این مرکز خرید شیک و باشکوه با پیوندی که میان Piazza del Duomo و Piazza di Marino برقرار نموده، چشم انداز ای چشم نواز را در برابر گردشگران و کسانی که پا به این فروشگاه بزرگ می گذارند، ارائه می نماید. البته شما می توانید روی بام این ساختمان زیبا و باشکوه بروید و نمایی زیبا از شهر میلان را دیدن کنید.

مرکز خرید تاکاشیمیا در کیوتو

در حوالی سال 1831 میلادی، فروشگاه تاکاشیمیا (Takashimaya) با عرضه لباس محلی مردم ژاپن که به کیمونو مشهور است، پا به عرصه وجود نهاد. در گذر زمان و با افزایش مراکز عرضه کالا در سراسر جهان، این فروشگاه فروش کیمونو که امروزه یکی از برترین مراکز خرید جهان هست، به بخش زیبایی، طراحی مد و تغذیه اختصاص یافت. در حال حاضر فروشگاه بزرگ، باشکوه و زیبای تاکاشیمیا مرکز خریدی است هشت طبقه که در میان رواج برندهای غربی در سراسر جهان، همچنان ترویج کالاها و محصولات بومی و محلی خود را فراموش ننموده و به همین علت میان مردم ژاپن دارای جایگاهی ویژه است.

مرکز خرید ایستان در توکیو

با در نظر گرفتن این موضوع که کشور ژاپن یکی از پیشروترین کشورها در زمینه مد در سراسر جهان است، اگر بگوییم فروشگاه ایستان از این منظر در ژاپن درجه یک محسوب می گردد، می توان پی به جایگاه عجیب این مرکز خرید باشکوه در جهان برد. در این فروشگاه دیدنی که یکی از زیباترین مراکز خرید جهان به شمار می آید، می توانید از هد بندهای گوش گربه ای گرفته تا ساق بندهای مصنوعی خالکوبی شده را پیدا کنید و میان طرح و نقش های غریب فشن و مد غوطه ور شوید. طبقه همکف این فروشگاه بزرگ و باشکوه در اختیار طراحان کشور ژاپن قرار داده شده و بسیاری از گردشگران را ساعت ها مشغول خود می سازد. اگر به مد و فشن علاقه من هستید و گذرتان به توکیو می افتد، فروشگاه ایستان را در فهرست منطقه ها گردشگری خود قرار دهید.

مرکز خرید Bergdorf Goodman در نیویورک

ساختمانی هشت طبقه در خیابان پنجم وجود دارد که محلی است برای عرضه کالاهای لوکس و شیک و طراحی لباس. این ساختمان زیبا، باشکوه و مجلل دارای رستوران و کافی شاپ های متنوع است که سلیقه هر کسی را از هر جای جهان بر آورده خواهند کرد. مرکز خرید Bergdorf Goodman که در سال 1899 میلادی به عنوان یک سالن خیاطی احداث شد، در سال 1928 میلادی به یک بنای بی نهایت مجلل و باشکوه تبدیل شد تا امروز بتوان به راحتی نام آن را در فهرست برترین مراکز خرید جهان جای داد.

مرکز خرید میسی (Macy) در نیویورک

بین سال های 1924 میلادی تا 2009 میلادی، لقب بزرگترین مرکز خرید جهان، لقبی بود که به فروشگاه Macy در نیویورک اختصاص داشت. این بنای فروشگاهی در سال 1858 میلادی در میدان هرالد (Herald) نیویورک احداث شد و در سال 1902 میلادی به بهره بردای رسید. این مرکز خرید در زمان مجهز به راه پله به شکل مدرن امروزی بود، راه پله هایی که هنوز هم بخش هایی از آن قابل استفاده است. از نکات جالب توجه این است که تمامی مراکز عرضه کالا کشور آمریکا رویکردی است که به نمادها و رسوم کشور خود دارند. مرکز خرید مسی هم به همین دلیل هر ساله مرنام شکرگزاری و مرنام آتش بازی چهارم جولای را در ساختمان خود برگزار می نماید و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند. فروشگاه میسی هم در حقیقت یک فروشگاه زنجیره ای است که شعب فراوانی دارد، اما شعبه نیویورک آن یکی از زیباترین مراکز خرید جهان به شمار میرود.

مرکز خرید GUM در مسکو

بیست هزار جام شیشه ای کار شده در سقف این فروشگاه بزرگ، نمایی از شکوه و عظمت بی نظیر آن است که شاید در بین تمامی مراکز عرضه کالای جهان بی همتا باشد. کالاهایی که در مرکز خرید GUM عرضه می شوند، در راستای کالاهای شیک و گران قیمت قرار دارند. سر در ششصد فوتی این فروشگاه غول پیکر، یک مربع قرمز رنگ بوده که در سال 1890 میلادی ساخته شده است. این بنای زیبا به وسیله معماران نئوکلاسیک ایتالیایی و به دستور کاترین دوم طراحی شده و در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری جهان هست.

منبع: همگردی

به "بزرگترین مجتمع های تجاری دنیا ، تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مجتمع های تجاری دنیا ، تنوعی شگفت از کالاهای رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید