تصمیم نهایی دولت درباره افزایش حقوق در نیمه دوم سال

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام نموده است که دولت قصد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال را ندارد و به نظر می رسد دلیل این تصمیم عواملی از جمله جلوگیری از کسری بودجه باشد.

تصمیم نهایی دولت درباره افزایش حقوق در نیمه دوم سال

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت در میانه های سال اقدام به ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت می کرد، این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه بیشتر به بودجه و احتمال افزایش ناترازی و بعلاوه تبعیض با افزایش حقوق کارگران روبرو بود.

با توجه به این موارد، اخیرا داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم امسال با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای مالی به مردم گفت: افزایش حقوق نو در نیمه دوم سال نداریم، افزایش حقوق ها یک بار در سال لحاظ می گردد، افزایش حقوق امسال ابتدای سال مدنظر نهاده شد.

به نظر می رسد که پس از اینکه طی چند سال شاهد افزایش حقوق کارمندان دولت در میانه سال بودیم، سازمان برنامه و بودجه دیگر قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد. باید به این نکته نیز توجه داشت که دولت بر کنترل کسری بودجه به عنوان یکی از عواملی که آن را تورم زا می داند تأکید داشته است و به نظر می رسد این تصمیم نیز به همین دلیل گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصمیم نهایی دولت درباره افزایش حقوق در نیمه دوم سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نهایی دولت درباره افزایش حقوق در نیمه دوم سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید