تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ سید مهدی جوادی، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، درباره تفاهم نامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی گفت: محتوای آثار اقتباسی و نشر مکتوب به تقویت و غنای آثار سینمایی کمک می کند و به منظور تقویت اقتباس در سینما در طی توافق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی میز مشترکی راه اندازی شد.

تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه افزود: در سال های گذشته آثار اقتباسی خوبی در سینمای ایران داشتیم اما آنطور که باید و شاید به اقتباس توجه ویژه ای نشده است. در بنیاد سینمایی فارابی نیز در سال گذشته اتفاقات و حرکت های خوبی صورت گرفت اما واقعیت امر این است که در نهایت هیچ کدام از تصمیمات و فرآیندها منجر به تولیدات سینمایی از آثار اقتباسی فاخر نشد. حوزه نشر و کتاب ذیل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در طی توافق و برنامه ریزی صورت گرفته با هماهنگی معاونت فرهنگی به ریاست جناب آقای دکتر یاسر احمدوند، میز مشترکی برای آثار اقتباسی راه اندازی و در نمایشگاه امسال آغاز به کار آن اعلام شد.

این میز به بررسی پیشنهادات اقتباس، در میان کتاب های چاپ شده خواهد پرداخت و کارگروه مشترکی در مقام سفارش دهنده و تولیدکننده فیلم نامه های اقتباسی ناظر به تولید خواهد بود و کتب، داستان ها و پیشنهاداتی که به فضای تولید آثار اقتباسی در سینما نزدیک است را دنبال خواهد کرد.

این توافق نامه در نمایشگاه امسال انجام شد و پس از نمایشگاه بین المللی کتاب این میز به طور تخصصی با هدف شناسایی آثار اقتباسی برای تولید فیلم سینمایی با موضوع اقتباس مستقر خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی برای راه اندازی میز مشترک اقتباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید