تلاش مقامات آمریکایی برای رفع نگرانی شرکای واشنگتن درباره عمل به تعهدات

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مقام های ارشد ایالات متحده سعی کرده اند تا به رهبران کشورهای متحد خود در منطقه آسیا اقیانوسیه اطمینان دهند که واشنگتن در دوره ریاست جمهوری ترامپ به تعهداتش پایبند خواهد بود.

تلاش مقامات آمریکایی برای رفع نگرانی شرکای واشنگتن درباره عمل به تعهدات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه به نقل از رویترز، مقام های ارشد آمریکایی امروز دوشنبه تاکید کردند که ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری ترامپ نسبت به منطقه آسیا اقیانوسیه متعهد خواهد بود. مقام های آمریکایی سعی کرده اند تا نگرانی شرکای جهانی خود را کاهش دهند، آن هم در شرایطی که دولت آمریکا با نقدها گسترده ای به دلیل خروج از پیمان آب و هوایی پاریس روبرو شده است.

رهبران جهان اعلام کرده اند که بی اعتمادی نسبت به دولت ترامپ افزایش یافته است، به خصوص پس از خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد تی پی پی و پیمان آب و هوایی پاریس.

ولی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد: دولت آمریکا باید با رفتارهایش مورد قضاوت قرار گیرد نه گفتارش.

وی در جمع وبلاگ ساعت زنانه در شهر سیدنی شرح داد: امیدوارم این واقعیت که ما اینجا هستیم نشان دهد که آمریکا همچنان نسبت به متحدان منطقه ای خود و متحدان خود در سراسر جهان متعهد خواهد بود. به همین دلیل است که اکنون اینجا هستیم و به همین دلیل است که با متحدان مان تعامل می کنیم.

رکس تیلرسون به همراه جیمز ماتیس وزیر دفاع و ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و هری هریس رئیس فرماندهی اقیانوسیه آمریکا به استرالیا سفر کرده اند.

علی رغم اختلافات آمریکا و استرالیا در اوایل سال جاری بر سر مسائل مهاجرتی، جولیه بیشاپ بر لزوم بهبود و ارتقای روابط دو کشور تاکید کرده است.

بیشاپ در این باره تاکید کرد: ما با رئیس جمهور آمریکا و کابینه اش تعامل می کنیم، با دولت آمریکا همکاری خواهیم کرد تا ببینیم راهبردهای انها چیست و چگونه می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

گرچه دولت استرالیا اعلام کرده است که اعتماد خود را به آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی از دست نداده است ولی تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی، با نقدها گسترده بین المللی روبرو شده است.

تیلرسون که برای نخستین بار درباره تصمیم ترامپ در خصوص خارج شدن از پیمان پاریس صحبت می کرد، گفت: این قضاوت ترامپ بوده است که پیمان پاریس به نفع مردم آمریکا نیست.

این اظهارات نشان می دهد که تیلرسون سعی دارد تا فاصله خود را از ترامپ درباره مساله خروج از پیمان پاریس نشان دهد.

برخی مقام های آمریکایی نگرانی خود را نسبت به رشد داعش و بازگشت تروریست های خارجی به منطقه اعلام کرده اند.

مقام های ارشد آمریکا و استرالیا دوشنبه هشدار دادند که تروریست های خشمگین خارجی احتمالا از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا بازخواهند گشت و در کشورهای خود اقدام به فعالیت های مسلحانه خواهند کرد.

این هشدار پس از آن مطرح شده است که حملات تروریستی جدیدی در لندن به وقوع پیوسته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است که در آن 7 نفر کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که تهدیدات تروریستی در فیلیپین به شدت افزایش یافته است.

ماریس پین وزیر دفاع استرالیا در سخنانی تاکید کرد: تروریست های داعش با مهارت های جنگی بازخواهند گشت، آنها با ایدئولوژی های سخت و تندی باز خواهند گشت، آنها خشمگین باز می گردند، ناامید و سرخورده، و ما باید کاملا نسبت به این مساله هشیار و محتاط باشیم.

استرالیا اعلام کرده است که از سال 2014 تا به امروز 12 حمله تروریستی را خنثی کرده و در این رابطه 60 نفر متهم شده اند.

در فیلیپین نیز تروریست های داعش شهر مراوی در جنوب این کشور را تصرف کرده اند. در درگیری خونین این کشور نیز تا به امروز صدها نفر کشته شده اند.

منبع: تسنیم

به "تلاش مقامات آمریکایی برای رفع نگرانی شرکای واشنگتن درباره عمل به تعهدات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش مقامات آمریکایی برای رفع نگرانی شرکای واشنگتن درباره عمل به تعهدات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید