حیات وحش ایران، دلفین های خلیج فارس

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، دلفین ها، باهوش ترین حیوانات آبزی، را بهتر بشناسیم. پستانداران آبزی که همه رفتار پستانداران را دارند. دلفین ها ناجیان دریایی انسان ها و شناگران بسیار بسیار خوبی هستند. علت جفت گیری دلفین ها بقای نسل نیست، بلکه برای...

حیات وحش ایران، دلفین های خلیج فارس

پستانداران باهوش آبزی:

دلفین ها یاری های زیادی به آدم ها می نمایند، برای پیدا کردن راستا درست، جلوگیری از غرق شدن، پیدا کردن کشتی های غرق شده و.... دلفین از دسته پستانداران است، بچه اش را زنده به جهان می آورد و شیر می دهد. این حیوانات به صورت گروهی زندگی می نمایند. در هر گروه، دلفین ماده مرکز گروه قرار می گیرد و با دلفین های نر احاطه می گردد. این حیوان سیستم شنوایی بسیار قوی ای دارد که می تواند ضعیف ترین صداها را بشنود، بعلاوه با ایجاد صداهایی موسیقی مانند با هم نوعانش ارتباط برقرار می نماید. در همین مورد بدانید که دلفین ها با تجزیه و تحلیل صداها و فرکانس ها می توانند موقعیت و محیط را تشخیص دهند. انواع ماهی ها، هشت پا و صدف خوراک محبوب دلفین ها را تشکیل می دهند. جالب است بدانید که دلفین برای بقای نسل جفت گیری نمی نماید و فقط برای رسیدن به آرامش است که این کار را می نماید. مدتی که دلفین جنین را در خود نگه می دارد 10 تا 12 ماه است.

بستر خلیج فارس خانه دلفین هاست.

چرا روی آب؟

دلفین ها برای قدرت ماهیچه های شان به اکسیژن جو احتیاج دارند. آن ها 5 دهم درصد از اکسیژن هوا استفاده می نمایند و حدود 15 دقیقه نفس خود را حبس نگه می دارند.

یکی از دلایل از بین رفتن شان، از بین رفتن اکو سیستم است. اگر علاقه دارید آن ها را ببنید به جنوب سفر کنید و مراقب محل زندگی شان باشید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ ساعت زنانه

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "حیات وحش ایران، دلفین های خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات وحش ایران، دلفین های خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید