خبرنگاران رییس پلیس فتا اصفهان: مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اصفهان- خبرنگاران- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به مردم هشدار داد که مراقب شگرد کلاهبرداری سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک با لینک های جعلی باشند.

خبرنگاران رییس پلیس فتا اصفهان: مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید

سجام مخفف عبارت سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است که برای ارائه بهتر و سریع تر خدمات توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دایر شده است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با وبلاگ ساعت زنانه افزود: با داغ شدن بازار بورس، کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغواکننده در شبکه های اجتماعی به بهانه ثبت نام و دریافت کد بورسی، اطلاعات خصوصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی ادامه داد: شهروندان آگاه باشند که به غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا پیامک ها قابل اعتماد نیست و با هدف تخلیه اطلاعات شخصی افراد صورت می گیرد.

رییس پلیس فتای اصفهان افزود: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه به نشانی سایت توجه نمی کنند و یا با استفاده از لینک های تبلیغی در شبکه های اجتماعی، گرفتار سودجویان سایبری می شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد که فقط با مراجعه به سایت های اعلام شده اقدام به ثبت نام در سامانه سجام کنند و از رفتن به سایر سایت ها و دانلود اپلیکیشن های مختلف خودداری کنند زیرا ثبت کردن اطلاعات در سایت های متفرقه می تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیرمجاز از حساب را فراهم آورد.

رییس پلیس فتای اصفهان افزود: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.syberpolice.ir اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رییس پلیس فتا اصفهان: مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس پلیس فتا اصفهان: مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید