خبرنگاران 20 هزار بیمار مشکوک به کرونا با اجرای طرح غربالگری در زنجان شناسایی شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بیش از 20 هزار نفر مشکوک به بیماری کرونا از طریق غربالگری سلامت در این استان شناسایی شده اند، در این میان ممکن است که 80 درصد افراد مبتلا علائمی نداشته و یا علائم خفیف داشته باشند که این افراد بدون علامت اطراف، محیط و افراد در ارتباط را نیز آلوده می کنند.

خبرنگاران 20 هزار بیمار مشکوک به کرونا با اجرای طرح غربالگری در زنجان شناسایی شد

دکتر پرویز قزلباش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت زنانه با اشاره به موفقیت طرح غربالگری در استان افزود: در زمان حاضر 100 درصد جمعیت این استان در ارتباط با بیماری کرونا غربالگری شده اند و پیگیری های لازم نیز در 90 درصد افراد اجرا شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی موارد مشکوک در قطع زنجیره انتقال بسیار موثر بوده و اقدامات اجرا شده نیز تا به امروز در راستای مدیریت و کنترل این بیماری است.

به گفته این مسؤول، کنترل بیماری زمانی محقق می شود که به طور کامل به اوضاع مسلط شد و اجازه نداد که این بیماری گسترش یابد و راه زیادی برای موفقیت کامل در این امر وجود دارد.

قزلباش افزود: این بیماری مانند کوه یخ است که فقط قله آن مشاهده می شود و در این قسمت افراد بستری شده را تشکیل می دهد ولی قسمت عمده کوه یخ جایی است که دیده نمی شود و ممکن است زمانی طغیان کند و بر این اساس نباید به شیب ملایم کنونی ابتلا اطمینان کرد.

وی گفت: در طرح غربالگری این استان افرادی که مثبت تشخیص داده شدند در بیمارستان ها بستری و حتی نتیجه آزمایش فوت شدگان نیز پیگیری و بررسی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در ادامه این فرایند سه نفر از نزدیکترین افرادی که با مبتلایان به کرونا در ارتباط بودند آزمایش های لازم انجام و اگر نتیجه مثبت باشد دوباره از 3 نفر دیگر در ارتباط با این فرد این آزمایش گرفته می شود و در واقع این زنجیره ادامه پیدا می کند تا به نقطه منفی برسیم.

وی اضافه کرد: نتیجه بررسی ها نشان می دهد که حدود یک چهارم یا 25 درصد از افرادی که با مبتلایان به کرونا در ارتباط بودند، آلوده شده اند.

قزلباش اظهار داشت: مهمترین گزینه بیماری کرونا، علایم بالینی است و درمان بیماران نیز بر اساس تست نیست، تست روش بیماریابی است و درمان بر اساس علایم بالینی انجام می گیرد و در این میان پزشک متخصص بر تست منفی بیمار اکتفا نمی کند و نشانه ها را مورد توجه قرار می دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اظهار داشت: تا به امروز 71 هزار و 29 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 474 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 20 هزار بیمار مشکوک به کرونا با اجرای طرح غربالگری در زنجان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 هزار بیمار مشکوک به کرونا با اجرای طرح غربالگری در زنجان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید