رئیس سابق بلک واتر به نقض تحریم های تسلیحانی لیبی متهم شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اریک پرینس، رئیس سابق شرکت پیمانکار بلک واتر، با نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، برای یکی از رهبران شبه نظامی لیبی سلاح فرستاده است.

رئیس سابق بلک واتر به نقض تحریم های تسلیحانی لیبی متهم شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

گزارشی محرمانه از سازمان ملل که به شورای امنیت ارسال شده و نسخه ای از آن به دست نیویورک تایمز رسیده است، نشان میدهد که اریک پرینس در سال 2019 مزدوران خارجی با تسلیحاتی نظیر بالگرد جنگی و قایق های جنگی به دولت شرق لیبی در حمایت از خلیفه حفتر فرستاد.

این مزدوران همچنین در توطئه ای برای ترور فرماندهان لیبیایی خاص دخیل بوده اند.

گزارش مذکور به افتضاح بلک واتر که در سال 2007 بعد از آنکه پیمانکارانش 17 غیرنظامی را در عراق کشتند، مورد انتقاد بین المللی قرار گرفت، می افزاید. اریک پرینس که از نیروهای ویژه سابق آمریکا بوده و برادر بتسی دیواس، وزیر آموزش سابق دولت ترامپ است، عمدتا نیروهای خودش را به آفریقا اعزام می کند، از جمله به بسکمک از کشورهای غنی از منابع اما فقیر. او همچنین یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ بوده است.

اریک پرینس با این تحقیقات سازمان ملل همکاری نداشت و این اتهامات مبنی بر اینکه او تحریم تسلیحاتی علیه حفتر را نقض کرده است، او را با تحریم های احتمالی روبرو می کند.

در گزارش سازمان ملل، جزئیاتی از نقش پرینس در کشمکش های ادامه دار در لیبی ذکر شده است. این جنگ موجب شد تا حفتر که زمانی زیر نظر سیا بود و بعد به فعالیتهای شبه نظامی روی آورد، علیه دولت تحت حمایت جامعه بین المللی در طرابلس عمل کند.

طرح پیشنهاد کمک اریک پرینس به خلیفه حفتر اندکی پس از اقدامات این رهبر نظامی برای تصرف طرابلس انجام شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم چند روز پس از انجام ملاقاتی میان پرینس و این فرمانده، از خلیفه حفتر حمایت کرد.

هیات آمریکا در سازمان ملل که عضوی از شورای امنیت است، به درخواست پایگاه خبری هیل برای واکنش به این گزارش پاسخی نداشته است. اریک پرینس آخرین بار در سال 2012 به نقض قوانین بین المللی متهم شده بود و در آن زمان همچنین به نقض تحریم تسلیحاتی بابت ارسال سلاح به سومالی متهم بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس سابق بلک واتر به نقض تحریم های تسلیحانی لیبی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق بلک واتر به نقض تحریم های تسلیحانی لیبی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید