رایزنی سیاسی نماینده ویژه سوئد در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، پیتر سمنی بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز شنبه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی، ملاقات کرد.

رایزنی سیاسی نماینده ویژه سوئد در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، در این ملاقات آخرین تحولات در صحنه های داخلی و خارجی یمن آنالیز و در مورد زمینه های همکاری مشترک ایران و سوئد در رابطه با بحران یمن، رایزنی و گفتگو به عمل آمد .

بعلاوه آخرین رایزنی های اخیر منطقه ای نماینده ویژه سوئد در امور یمن و کوشش های جمهوری اسلامی ایران در مورد برطرف محاصره علیه مردم یمن، برقراری آتش بس و فرایند صلح و برطرف خطر نشت نفت از نفتکش صافر، محورهای اصلی گفت وگوهای خاجی و نماینده سوئد در این ملاقات بود.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه بعلاوه بر حل بحران یمن از طرق سیاسی، برگزاری مصاحبه های یمنی - یمنی و تشکیل یک حکومت فراگیر در تمامی سرزمین یمن با مشارکت تمامی گروه ها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تاکید کرد.

نماینده ویژه سوئد نیز با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در یاری به برقراری صلح در یمن و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس، برطرف محاصره مالی و از سر گیری مصاحبه های سیاسی در یمن را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رایزنی سیاسی نماینده ویژه سوئد در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سیاسی نماینده ویژه سوئد در امور یمن با مشاور ارشد امیرعبداللهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید