رونمایی سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، زومیت نوشت: حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ بسیار چشمگیر به نظر می رسد و احتمالا برای گوشی های پرچم دار ازجمله گلکسی اس 23 اولترا ساخته شده است.

رونمایی سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23

چند هفته پیش از رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ از حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی جدیدی رونمایی کرد که قرار است در گوشی های پرچم دار به کار گرفته گردد. بااینکه سامسونگ جزئیاتی درباره اینکه این حسگر 200 مگاپیکسلی در کدام گوشی ها قرار می گیرد، ارائه نمی دهد، براساس شایعات، به احتمال زیاد در گلکسی اس 23 اولترا آینده استفاده خواهد شد.

به نوشته xda-developers، از نظر جزئیات فنی، سامسونگ ISOCELL HP2 دارای فرمت نوری 1.1.3 اینچی است که 200 میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری را در خود جای داده است. اگرچه حسگر عملکرد خوبی دارد؛ اما کاملاً جمع وجور است و برآمدگی های بزرگ دوربین را که در گذشته داشتیم کاهش می دهد.

این حسگر می تواند از ترکیب پیکسل ها (Pixel Binning) برای ایجاد تصاویر عالی با رزولوشن 50 مگاپیکسل و 12.5 مگاپیکسل استفاده کند، درحالی که قادر به ضبط ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم برثانیه نیز هست که بهتر از گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته است که می تواند ویدیوی 8K را با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کند.

بااینکه ضبط ویدیوی 8K چشمگیر به نظر می رسد؛ اما معمولا در موارد استفاده در دنیای واقعی کیفیت آن کم است. حسگر 200 مگاپیکسل نیز در بهینه ترین حالت خود می تواند با فعال کردن HDR، ویدیوی 4K را در 60 فریم برثانیه ثبت کند.

سامسونگ در رابطه با نحوه عملکرد این قابلیت می گوید: در یک دیود نوری درون هر پیکسل، یک گیت انتقال ولتاژ در پایین قرار می گیرد تا الکترون ها را از پیکسل ها به لایه منطقی منتقل کند. با دقت بالا، D-VTG یک گیت انتقال دوم در پیکسل اضافه می نماید و ظرفیت کامل پیکسل ها را بیش از 33 درصد افزایش می دهد. با ذخیره الکترون های بیشتر و انتقال سیگنال کارآمد، این روش می تواند نوردهی بیش از حد را کاهش داده و بازتولید رنگ ها را به خصوص در شرایط نوری روشن افزایش دهد.- سامسونگ

بااینکه حسگر مذکور می تواند در محیط های روشن به خوبی کار کند، سامسونگ آن را طوری تنظیم نموده که در سناریوهای کم نور نیز به خوبی عمل کند؛ سناریویی که معمولاً در آن گوشی های هوشمند با مشکل روبرو می شوند. این حسگر علاوه بر کیفیت تصویر بهتر، به لطف تکنولوژی Super QPD قادر به فوکوس اتوماتیک در سناریوهای کم نور است.

سامسونگ درباره تکنولوژی Super QPD می گوید: تمامی پیکسل های حسگر به قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز شده اند. افزون براین، Super QPD از یک لنز منفرد روی پیکسل های چهاروجهی برای تشخیص تفاوت فاز در هر دو جهت افقی و عمودی استفاده می نماید. این موضوع راه را برای فوکوس اتوماتیک دقیق تر و سریع تر برای کاربران دوربین گوشی های هوشمند هموار می نماید.-

سامسونگ هیچ تصویر یا ویدیویی را در اختیار رسانه ها قرار نداده است. بنابراین تماشا عملکرد این حسگر هیجان انگیز خواهد بود و امیدواریم در گلکسی اس 23 اولترا شاهد حضور آن باشیم. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانیم؛ چراکه رویداد قرار است در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن 1401) برگزار گردد و این شرکت در آن از گوشی های پرچم دار سری گلکسی اس 23 خود رونمایی خواهد نمود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رونمایی سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید