ریچارد هاس: آمریکا تنها شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ایرنا نوشت: ریچارد هاس دیپلمات سابق آمریکا در دولت جورج بوش با انتقاد از سیاست های دولت دونالد ترامپ گفت: شعار اول آمریکا رییس جمهوری به واقعا به آمریکای تنها تبدیل شده است.

ریچارد هاس: آمریکا تنها شد

ریچارد هاس نماینده ویژه دولت جورج بوش در ایرلند شمالی و رییس کنونی شورای روابط خارجی روز آدینه در پیامی توییتری با اشاره به مخالفت متحدان اروپایی با سیاست های دولت ترامپ در بازگشت تحریم ها علیه ایران نوشت: سیاست خارجی یکجانبه گرایی، ایالات متحده را بیشتر از ایران منزوی نموده است.

هاس در ادامه نوشت: دیپلماسی خروج از توافق برجام و در عین حال توقع داشتن برای نفع بردن از آن طرحی بدون موفقیت است.

شورای روابط خارجی که در سال 1921 در آمریکا تأسیس شده یک سازمان غیردولتی و اندیشکده ای است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین الملل بطور تخصصی فعالیت می نماید. اعضای آن سیاستمداران قدیمی، بیشتر از دوازده وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) ، بانکداران، وکلا و چهرهای شاخص و بزرگان رسانه گروهی هستند.

در ادامه مخالفت ها در برابر طرح های ضد ایرانی آمریکا، کلی کرفت سفیر ایالت متحده در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی در خصوص اقدام واشنگتن برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناامیدنماینده بود.

کرافت در مصاحبه با روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ بیان نمود: این مساله بقدری مهم است که نمی توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر (27 مهر) منتظر بمانیم.

در ادامه شکست سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران، سه کشور اروپایی عضو برجام روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی نمایند. آن ها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که اساس چندجانبه گرایی است، تصریح کردند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می گردد و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز نمایند.

310 23310

منبع: خبرآنلاین

به "ریچارد هاس: آمریکا تنها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریچارد هاس: آمریکا تنها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید