سقف بیمه درمان ناباروری برداشته شد ؛ مقدار پرداختی بیمار در مراکز خصوصی ، غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص دنبال می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سقف دوره های درمان و سقف ریالی را در بخش دولتی برای درمان ناباروری برداشته ایم.

سقف بیمه درمان ناباروری برداشته شد ؛ مقدار پرداختی بیمار در مراکز خصوصی ، غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص دنبال می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری امروز که به مناسبت تشریح دستاوردهای سازمان بیمه سلامت در آستانه هفته دولت برگزار گردید، با عنوان این مطلب که پرداخت های بیمه سلامت در دو سال گذشته منظم و به روز شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت های نسخه الکترونیک، داروخانه ها و بیمه روستایی تا انتها تیر ماه پرداخت شده است.

  • جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول ؛ نحوه محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی | دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد؟
  • بیمه درمان 2 دهک دیگر رایگان شد ؛ متقاضیان چه کاری باید انجام دهند؟ | با این کد دستوری از شرایط پوشش بیمه ای خود آگاه شوید

ناصحی بر اهمیت مقوله پیشگیری و خدمات توانبخشی تاکید نمود و گفت: تا به امروز 15 میلیارد برای کاردرمانی، 6 میلیارد فیزیوتراپی و به در سال گذشته 1,350 میلیارد تومان برای معلولان تحت پوشش بهزیستی هزینه نموده ایم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: پرونده الکترونیک نیز یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت است که پیگیر تکمیل آن هستیم.

وی اضافه کرد: بیش از 33 میلیون ایرانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

ناصحی به تشکیل صندوق بیماری های صعب العلاج و سخت درمان اشاره نمود و گفت: 107 بیماری در فهرست قرار داده ایم و تا به امروز 51 بیماری وارد فهرست صندوق شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 3,100 میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص دادیم.

ناصحی ادامه داد: هزینه های دارویی بیماران در صندوق بیماری های صعب العلاج و سخت درمان به بالای 90 درصد رسیده و پرداختی از جیب بیمار در حد 5 تا 10 درصد است.

وی اضافه کرد: غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص را دنبال می کنیم و امیدواریم با انجام این کار، هزینه های سنگین درمان بیماری ها را کاهش دهیم.

ناصحی گفت: ضعف ما توجه به بخش سرپایی در بخش خصوصی است، زیرا بیشترین مراجعات به بخش خصوصی است. اما نمی توانیم بیش از 70 درصد هزینه های درمان را با تعرفه دولتی پرداخت کنیم. بنابراین، پرداختی ها از جیب مردم در بخش سرپایی زیاد است.

وی اضافه کرد: ما در پی این هستیم که سهم بیمه سلامت از هزینه های سرپایی را افزایش دهیم.

  • حمایت از یک میلیون بیمار خاص و صعب العلاج | بیماران چگونه نشان دار می شوند؟ | 33 میلیون تحت پوشش بیمه رایگان

ناصحی به پوشش هزینه های درمان ناباروری اشاره نمود و گفت: سقف دوره های درمان و سقف ریالی را در بخش دولتی برای درمان ناباروری برداشته ایم.

وی اضافه کرد: در بخش غیردولتی نیز 90 درصد تعرفه عمومی را پرداخت می کنیم.

ناصحی در خصوص اعتبارات سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: بیمه سلامت برای اقشار محروم جامعه است، به طوری که توانسته ایم با کمتر از 500 میلیارد تومان، بیمه رایگان کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه حداقل 30 هزار میلیارد تومان کمتر از منابع مورد احتیاج را پرداخت می نماید.

ناصحی در خصوص جمعیت صندوق بیماری های خاص، گفت: بیش از یک میلیون نفر در سامانه های ما برای بیماری های خاص و مزمن، نشان دار شده اند.

وی اضافه کرد: موضوع دهک بندی در صندوق بیماری های صعب العلاج لحاظ نمی گردد.

ناصحی در پاسخ به این سوال که ادارات بیمه سلامت در شهرستان ها از قبول 20 درصد سقف نسخه کاغذی امتناع می نمایند، گفت: اصلاً چنین موضوعی نیست و بر اساس قانون بودجه 1402، بیمه سلامت تا سقف 20 درصد نسخ کاغذی را قبول می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سقف بیمه درمان ناباروری برداشته شد ؛ مقدار پرداختی بیمار در مراکز خصوصی ، غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف بیمه درمان ناباروری برداشته شد ؛ مقدار پرداختی بیمار در مراکز خصوصی ، غربالگری را برای پیشگیری از تولد نوزاد با بیماری های خاص دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید