مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع افزایش مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا شوند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع ازافزایش تعداد مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا در استان شوند.

مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع افزایش مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا شوند

بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان کردستان در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاههای اجرایی متولی بهداشت و درمان در استان باید با اطلاع رسانی مستمر به مردم آنها را به رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا ترغیب نمایند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر سنندج به وسیله خودرو صوتی پیغام ها و دستورالعمل های بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کند تا مردم از تجمع در اماکن عمومی و پرتردد خودداری نمایند.

مرادنیا توضیح داد: دستگاه های اجرایی با توجه به ارتباط مستقیم با ارباب رجوع ملزم به رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی و پروتکلهای فاصله گذاری اجتماعی هستند تا سلامت کارکنان و ارباب رجوع به مخاطره نیافتد

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در صورت مشاهده احتمالی علائم بیماری در پرسنل و به منظور جلوگیری از ابتلای سایر کارکنان خود حتما فرد مبتلا را جهت ادامه درمان و تحت نظر بودن پزشکی به مرخصی بفرستند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و پیشگیری در سطح استان باید با ارتقا سطح ارائه خدمات و افزایش تیمهای سیار تشخیصی بهداشتی کوشش خود را برای کاهش میزان مبتلایان مضاعف نمایند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مردم استان خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از تجمع در اماکن عمومی و پرجمعیت جدا خودداری نمایند.

مرادنیا همچنین مجددا بر لزوم افزایش عملیات ضدعفونی معابر و مراکز پر تردد در سطح شهر سنندج تاکید نمود.

استاندار کردستان ذکر کرد: بانک ها و دیگر مراکز ارائه خدمات عمومی در شهر سنندج باید سعی نمایند تا با رعایت موازین و پروتکلهای بهداشتی و درمانی از تجمع بیش از حد ارباب رجوع در این اماکن ممانعت به عمل آورند.

وی از کلیه مسافرین و گردشگران که قصد سفر به استان کردستان را دارند خواست تا در این ایام از سفر به استان خودداری نمایند، بیان کرد: در این راستا با توجه به افزایش میزان مبتلایان در سطح استان لذا در تعطیلات آخراین هفته کلیه پاساژها، مراکز خرید و فروشگاهها در شهرستان های بانه و مریوان و به ویژه شهر اورامان تعطیل خواهد بود و مسافر پذیرش نمی گردد.

استاندار کردستان تاکید نمود: این تعطیلی ها شامل خاتمهه های مرزی استان نمی گردد و در این مبادی همچنان تردد کالا و مبادلات تجاری با کشور عراق انجام می گردد.

وی گفت: اصناف و بازاریان شهر سنندج و بعضی دیگر از شهرهای استان نیز با هدف کاهش تجمعات مردمی باید نسبت به محدود کردن فعالیت ها خود اقدام نمایند و با رعایت پروتکلهای بهداشتی مانع از شیوه بیشتر بیماری شوند.

مرادنیا در خاتمه یادآور شذ: ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید در این ایام از پذیرش مهمان و مسافرین دیگر استان ها در مهمانسراهای خود خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع افزایش مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع افزایش مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید