مکان های فرهنگی پرتغال به سیستم های هوشمند مجهز می شوند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تالار شهر لیسبون نیز یکی از این میراث غنی به شمار می رود که برای احیا و نوسازی آن اقدامات زیادی اجرا شده است. اما در این میان پس از آنالیز و تحقیقات گسترده از سوی کارشناسان اتحادیه اروپا، تصمیم بر این گرفته شد که از راهکارهای نوسازی بهینه انرژی و هوشمندسازی در این زمینه استفاده گردد.

مکان های فرهنگی پرتغال به سیستم های هوشمند مجهز می شوند

فواید ایجاد ابتکارات شهرسازی هوشمند و مقاوم سازی ساختمان ها با استفاده از سیستم های هوشمند بر همگان ثابت شده و حتی اتحادیه اروپا نیز در این حوزه و شهرسازی پایدار بودجه های قابل توجهی را تا به امروز اختصاص داده است. از این رو کارشناسان این اتحادیه به این نتیجه رسیدند که باید برای نوسازی و احیا ساختمان های فرهنگی و میراث تاریخی کشورهای اروپایی نیز از این راه چاره مفید استفاده گردد.

در حال حاضر این پروژه عظیم از کشور پرتغال شروع شده که قرار است تمام ساختمان های تاریخی و فرهنگی این کشور به سیستم های هوشمند مجهز شوند. یکی از این روش های نوین به کارگیری انواع سیستم های فراوری انرژی پاک و تجدیدپذیر است تا از این طریق هم مصرف انرژی این ساختمان ها به حداقل میزان ممکن برسد و هم این انرژی به پاکسازی و احیای مفید بدنه و فضای داخلی ساختمان ها یاری شایانی کند.

این در حالی است که مقرر شده، سیستم های الکترونیکی برای حفاظت و نگهداری از بخش های مختلف این ساختمان ها نصب شوند تا هم از راه دور قابل کنترل باشند و هم به صورت اتوماتیک از فرسودگی بدنه جلوگیری نمایند. همچنین با استفاده از این سیستم های هوشمند، دسترسی آنلاین به تمام مکان های فرهنگی و تاریخی پرتغال و سایر کشورهای اروپایی سریع تر و آسان تر خواهد شد و به این شکل حتی درآمدزایی مضاعفی برای حوزه میراث فرهنگی اروپا ایجاد می گردد.

با این حال، در اوضاع شیوع ویروس کرونا که هنوز هم دامنگیر تمام کشورهای دنیا است، شاید این روش هوشمندسازی آثار و مکان های تاریخی و فرهنگی اروپا بتواند این حوزه را از رکود خارج نموده و به صنعت میراث فرهنگی دنیا جانی دوباره ببخشد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که نصب سیستم های فراوری انرژی پاک در تالار شهر لیسبون می تواند مصرف انرژی این ساختمان را تا بیش از 36 درصد تا انتها سال 2020 میلادی کاهش دهد که همین امر موجب افت هزینه های جاری برای بخش میراث فرهنگی کشور پرتغال نیز خواهد شد.

منبع: گردشبان

به "مکان های فرهنگی پرتغال به سیستم های هوشمند مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های فرهنگی پرتغال به سیستم های هوشمند مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید