چگونه مردم در خریدهای اینترنتی اسیر دام کلاهبرداران فضای مجازی نشوند؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/اردبیل یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: امروزه راه اندازی سایت، صفحه اینستاگرامی و کانال های مختلف در شبکه های اجتماعی با هزینه بسیار پایین قابل راه اندازی است و نباید مردم در خریدهای اینترنتی به راحتی با ترفندهایی مانند لایک، کامنت، ویو و تعداد اعضا، اسیر دام کلاهبرداران فضای مجازی شوند.

چگونه مردم در خریدهای اینترنتی اسیر دام کلاهبرداران فضای مجازی نشوند؟

موسی کله سری در گفت وگو با وبلاگ ساعت زنانه اظهار کرد: مردم باید اطلاعات و دانش خود در زمینه خرید آنلاین را روزبه روز و با اقتضای زمان افزایش دهند تا از هرگونه خسارات احتمالی و کلاهبرداری سایبری در امان بمانند.

وی افزود: اولین و مهم ترین گام در خرید آنلاین توجه به نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس www.enamad.ir است که از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروشگاه های آنلاین و معتبر ارائه می شود و در پایین صفحه سایت فروشگاهی با کلیک بر روی آیکون آن از صحت و درستی آن اطمینان حاصل می شود.

کله سری با بیان اینکه در گام دوم درگاه بانکی را باید به صورت کامل و دقیق بررسی کرد، ادامه داد: آدرس وب سایت بانکی را که از طریق فروشگاه به آن متصل می شوند، باید عبارت https را در آدرس سایت مشاهده شود که در غیر این صورت نسبت به پرداخت اقدامی نکنند.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید آدرس موجود در صفحه پرداخت (URL) با آدرس سایت بانک موردنظر را به صورت کامل تطبیق داده شده و برای پرداخت سعی شود از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، افزود: در هنگام خرید اینترنتی باید سعی شود خرید را از طریق شبکه Wifi عمومی انجام ندهند.

به گفته کله سری، باید سعی شود از فروشگاهی خرید کنند که دارای آدرس، اطلاعات تماس معتبر و گارانتی تعویض و مرجوعی کالا داشته باشد و حتماً تعداد محصولات، طبقه بندی محصولات و سابقه کاری را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه باید قیمت کالای موردنظر را در سایر فروشگاه ها مورد بررسی قرار داده و در صورت اختلاف قیمت دور از فکر اقدام به خرید نکنند، شرح داد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک نسبت به ثبت در بخش گزارش مردمی سایت پلیس فتا به آدرس https://login.cyberpolice.ir اقدام شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروزه باتوجه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش فروشگاه ها و خدمات آنلاین، دسترسی آسان، تنوع و مقایسه کالا و پرداخت آنلاین، علاقه مردم به خرید اینترنتی افزایش چشمگیری دارد، افزود: با شیوع ویروس کرونا، نیاز به استفاده از خدمات آنلاین در بین مردم و اصناف مختلف ملموس و قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چگونه مردم در خریدهای اینترنتی اسیر دام کلاهبرداران فضای مجازی نشوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مردم در خریدهای اینترنتی اسیر دام کلاهبرداران فضای مجازی نشوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید