ناهید رضایی: فضای رقابتی حرف اول جشنواره ها نباشد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران (پانا) - عضو هیات انتخاب پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد سطح آثار این دوره را مثبت ارزیابی کرد و گفت اغلب آثار این دوره، فیلم های بسیار خوبی بودند و همین امر نیز واقعا کار قضاوت را سخت می کرد.

ناهید رضایی: فضای رقابتی حرف اول جشنواره ها نباشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ناهید رضایی عضو هیات داوران پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، گفت: بدیهی است که هر جشنواره ای معیارها و تعریف های مختص به خود دارد اما اهداف جشنواره بین المللی فیلم رشد به حدی گسترده است که نمی توان تنها به مسئله آموزش در آن بسنده کرد و حتی با نگاه به نام جشنواره می توان به مفهوم عمومی آن پی برد.

وی سطح آثار این دوره از جشنواره را قابل قبول خواند و اضافه نمود: شخصا چندان داوری کردن را دوست ندارم و همیشه سعی نموده ام در جشنواره های دیگر، این مسئولیت را قبول نکنم. فکر می کنم اغلب آثار این دوره، فیلم های بسیار خوبی بودند و همین امر نیز واقعا کار قضاوت را سخت می کرد.

عضو هیات انتخاب پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، ادامه داد: در این دوره، انتخاب تنها سه فیلم از بین بیست اثر، که همگی دارای وجوه خاص و منحصر به فرد بودند، کار سختی بود، به همین خاطر من پیشنهاد کردم که کاش بتوان تعداد جوایز را بیشتر کرد. اساسا دلم می خواهد روزی برسد که فضای رقابتی حرف اول را در جشنواره ها نزند و بتوان ساز و کارهایی پیدا کرد که وجوه منحصر به فرد هر فیلم به تماشاگر معرفی گردد. همان طور که اشاره کردم، در نهایت، انتخاب من بر اساس تعاریف شخصی خودم از جشنواره فیلم رشد بود و فیلم هایی را انتخاب کردم که در آن، توجه کارگردان و کاراکتر یا موضوع به سمت بهبود بشریت و رسیدن به صندلی بهتر بود.

وی درباره تاثیرگذاری این جشنواره بر گروه مخاطبان، اظهارداشت: نمی توانم دقیق میزان تاثیرگذاری جشنواره رشد را بر جامعه بیان کنم اما به نظر می رسد که در این دوره با نمایش آثار در شبکه های صداوسیما و بخش های آنلاین، امکان جذب مخاطب و گستردگی کار وجود دارد بنابراین امیدوارم که در این کار پیروز شوند.

عضو هیات انتخاب پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، گفت: به نظر من هر فیلم و اثری دارای عطر و بوی منحصر به فرد است بنابراین اگر آثار را به صورت مسلسل وار و پشت سر هم ببینیم، کمی این عطر و بو کم می گردد به همین خاطر درخواست زمان بیشتری برای مشاهده فیلم ها کردم که البته موافقت شد و برایم کار را دلپذیرتر کرد.

رضایی اضافه نمود: اغلب فیلم هایی که در این دوره دیدیم قبل از بحران کرونا ساخته شده بودند، به همین خاطر این بیماری همه گیر چندان تاثیری در فرایند آثار نداشت البته جلسات داوری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی پیش رفت که ضرورت این دوران به شمار می رود. تماشای این آثار، می تواند به ما یاری کند که متوجه غفلت های خودمان از محیط پیرامون به ویژه در دوران قبل از کرونا شویم. بنابراین لازم است که آثار بیشتری در زمینه محیط زیست داشته باشیم و به این موضوعات نگاه جدی تر کنیم.

پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد 25 تا 29 بهمن ماه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ناهید رضایی: فضای رقابتی حرف اول جشنواره ها نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناهید رضایی: فضای رقابتی حرف اول جشنواره ها نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید