پیشرفت علم وفناوری کشور مدیون دوران وزارت هاشمی گلپایگانی است

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر امروز در کشور ایران شاهد رشد علم و فناوری هستیم به خاطر تلاش ها و مدیریت دوران وزارت هاشمی گلپایگانی است.

پیشرفت علم وفناوری کشور مدیون دوران وزارت هاشمی گلپایگانی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت زنانه ،علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم نکو داشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعداز ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه امیر کبیر برگزار گشت، گفت: نزدیک به 41 سال از همکاری بنده با استاد فرهیخته هاشمی گلپایگانی می گذرد که در واقع از ابتدای انقلاب در کنار ایشان به فعالیت های علمی پرداختم واکنون همه موفقیت های خود را مدیون ایشان هستم.

وی اضافه نمود: در زمان وزارت استاد بنده رئیس دانشگاه شریف بودم که به عنوان معاون آموزشی وزارت خانه انتخاب شدم و توانستم در کنار ایشان نه تنها رشد کرده بلکه در سیاست های نظام آموزش عالی نقش آفرینی کنم.

صالحی شرح داد: بهترین دوران خدمت من در 4 سال وزارت استاد هاشمی گلپایگانی بود که کارهای بزرگی برای پیشرفت علم و فناوری کشور انجام شد به طوری که ایشان آن زمان برای پیاده سازی طرح ها و ایده ها به معاونان خود اختیار تام داده بودند در واقع بسیاری از رشد علمی امروز کشور مدیون فعالیت های این استاد فرهیخته است.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد موفقیت های چشمگیر در حوزه های علوم جدید هستیم مربوط به بینش مدیریتی این استاد دانشمند است به طوری که ما در مدیریت دارای 2 گروه مدیر هستیم که یکی مدیران ماکرو و میکرو که دسته دوم به خاطر پرداختن به جزئیات به نتایج قابل توجهی نمی رسند اما مدیران ماکرو همچون استاد هاشمی گلپایگانی باعث رشد علمی می شوند.

صالحی اضافه نمود: یکی از کارهای مهم در دوران وزارت این استاد فرهیخته طرح اساتید مشخص بود که خدمات علمی آنها در کشور های خارجی وارد کشور شود.

وی در پایان گفت: الگو قرار دادن شخصیت و فعالیت های علمی استاد هاشمی گلپایگانی می تواند جهت راه روشنی برای دانشجویان و نسل دانشگاهی جامعه باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیشرفت علم وفناوری کشور مدیون دوران وزارت هاشمی گلپایگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت علم وفناوری کشور مدیون دوران وزارت هاشمی گلپایگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید