چانگان ایدو پلاس با دو چهره مجذوب کننده و متفاوت و پیشرانه مالی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، چانگان اتومبیل یک شرکت دولتی چینی است که در زمینه فراوری خودروهای سواری، مینی ون ها، ون های تجاری و کامیون های سبک فعالیت می نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر چونگ کینگ واقع شده است. خودروهای سواری این شرکت تحت عنوان چانگان طراحی، فراوری و عرضه می گردد. البته فراوری خودروهای فورد و مزدا برای عرضه در چین نیز به وسیله خودروسازی چانگان صورت می گیرد. این خودروساز در حوزه خودروهای شاسی بلند نیز فعالیت دارد و این کار را به صورت مشترک با شرکت ایویز و با نام لندویند انجام می دهد. در این مقاله، به معرفی خودروی چانگان ایدو پلاس می پردازیم.

چانگان ایدو پلاس با دو چهره مجذوب کننده و متفاوت و پیشرانه مالی معرفی گردید

چانگان با فراوری سالانه حدود 3 میلیون دستگاه خودرو در کنار شرکت های سایک موتور، فاو گروپ و دانگ فنگ موتور یکی از 4 خودروساز بزرگ چین محسوب می گردد. سالانه حدود 1.4 میلیون دستگاه از محصولات این شرکت به فروش می رود که از این نظر دومین خودروساز محبوب چینی ها است.

تصاویر رسمی ایدو پلاس به تازگی به وسیله کمپانی چانگان منتشر شده است. این خودرو از لحاظ ظاهر، کابین و پیکربندی بهبود یافته است و با دو چهره متفاوت و آپشنال (تیپ ساده و اسپرت) عرضه می گردد.

در میان سدان های چانگان، ایدو محصولی میان رده به شمار میرود؛ نه مانند چانگان السوین (Alsvin) خودرویی کوچک و مقرون به صرفه قیمت است و نه مانند چانگان ریتون سی سی (Raeton) خودرویی لوکس و بزرگ است.

علاوه بر طراحی به روز یکی دیگر از جالب ترین ویژگی های چانگان ایدو پلاس داشتن دو جلوپنجره مختلف است؛ اگر تیپ معمولی ایدو پلاس را سفارش دهید، چانگان جلوپنجره ای با خطوط افقی تحویل شما می دهد، اما اگر تیپ اسپرت آن را سفارش دهید، دیگر خبری از خطوط افقی نیست و چانگان جلوپنجره ای یکپارچه با طرح لانه زنبوری را در اختیارتان قرار می دهد که در گوشه ای از آن لوگوی قرمز رنگ S نیز حک شده است. نمای جلوی تریم اسپرت بعلاوه دارای دریچه های خنک کننده مثلثی شکل است که جذابیت و جوان پسندبودن خودرو را دو چندان نموده است.

ظاهر جانبی ایدو پلاس همچون بسیاری از فیس لیفت ها با تغییرات زیادی همراه نشده است. در نمای عقب شاهد چراغ های تازهی هستیم که یک نوار آنها را به یکدیگر متصل نموده است. طراحان در مدل فیس لیفت محل نصب پلاک را به سپر انتقال داده اند و در زیر آن نیز چراغ مه شکن عقب نصب شده است. بعلاوه در عقب دو سر اگزوز کرومی در سپر به چشم می خورد.

طول چانگان ایدو پلاس حدود 4.730 میلی متر، عرض آن 1.820 میلی متر و ارتفاع آن نیز 1.505 میلی متر است و از فاصله محوری 2.700 میلی متر بهره می برد. ازاین رو طول خودرو نسبت به قبل 2 سانتی متر افزایش پیدا نموده، اما در فاصله محوری تغییری ایجاد نشده است.

تازهترین آگهی های خودرو چانگان

کابین چانگان ایدو پلاس در کل شبیه به مدل قبلی بوده است، ولی می توان تغییراتی را در آن مشاهده کرد. دو نمایشگر 10.25 اینچی به حالت یکپارچه به یکدیگر متصل شده است که یکی از آنها به عنوان سیستم اطلاعات تفریح و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی ماشین در دسترس راننده قرار گرفته است. غربیلک فرمان هم از طراحی D شکل بهره می گیرد و شامل چند دکمه کنترلی می گردد. طبق گزارش های مختلف خودروی تازه چانگان به یک اهرم تعویض دنده الکترونیکی مجهز بوده و شکل و مکان خروجی تهویه مطبوع و هولدر لیوان تغییر یافته است.

چانگان ایدو پلاس با دو آپشن موتور در دسترس خریداران قرار می گیرد. یک مدل به موتور توربوی 1.4 لیتری مجهز است که حداکثر قدرت آن به 161 اسب بخار می رسد. این قدرت به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه موجب حرکت ماشین می گردد. مدل دیگر از یک موتور 1.6 لیتری بهره می گیرد که حداکثر قدرت آن حدود 128 اسب بخار بوده و به گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT متصل شده است.

در بازار چین خودروی ایدو پلاس چانگان با موتور 1.6 لیتری حدود 11.2 تا 16.2 هزار دلار قیمت دارد. نسخه اسپرت با موتور توربو نیز در محدوده قیمت 15.2 تا 16.3 هزار دلار به فروش می رسد.

قیمت خرید و فروش خودرو چانگان

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ ساعت زنانه مطالعه کنید

تازهترین آگهی های خودرو چانگان
منبع: دیوار

به "چانگان ایدو پلاس با دو چهره مجذوب کننده و متفاوت و پیشرانه مالی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان ایدو پلاس با دو چهره مجذوب کننده و متفاوت و پیشرانه مالی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید