چگونه اپلیکیشن واتساپ را روی ویندوز 10 و 11 نصب کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آیا واتساپ وب شما درست کار نمی نماید و شما را کلافه می نماید؟ پس بهتر است که به سراغ نصب اپلیکیشن واتساپ روی ویندوز 10 و 11 بروید.

چگونه اپلیکیشن واتساپ را روی ویندوز 10 و 11 نصب کنیم؟

اگر شما کاربر واتساپ وب یا برنامه دسکتاپ آن برای ارتباط با خانواده و دوستان هستید، می دانید که این اپلیکیشن راه آسانی برای ارتباط با دیگران است. با این حال هر دو نسخه واتساپ محدودیت های آزاردهنده ای برای کاربران دارد. به عنوان مثال برای اتصال به واتساپ روی دسکتاپ، ابتدا باید تلفن همراه شما به اینترنت وصل گردد و این مورد روی دسکتاپ به عنوان یک برنامه مستقل کار نمی نماید! البته که ما مثل همواره برای این مورد نیز راهکار داریم.

اکنون می توانید از واتساپ در رایانه شخصی خود بدون این که به گوشی خود وصل شوید، لذت ببرید. با این حال بدانید که برنامه تازه WhatsApp Beta برای بهبود اوضاع طراحی شده است. احتمالا تا الان متوجه شده اید که موضوع این مقاله از وبلاگ ساعت زنانه مگ در خصوص نصب اپلیکیشن واتساپ روی ویندوز 10 و 11 است. پس اگر شما هم دوست دارید که از واتساپ روی رایانه خود به راحتی بهره ببرید و از آن لذت ببرید، ما را تا انتهای این مقاله مجذوب نماینده همراهی کنید.

نحوه نصب برنامه تازه WhatsApp Beta

واتساپ به عنوان یک اپلیکیشن دسکتاپ مستقل برای ویندوز کار می نماید و اخیرا نسخه بتای اپلیکیشن محبوب خود را برای استفاده همه مردم منتشر نموده است. واتساپ بتا یک اپلیکیشن یونیورسال است که برای بهبود تجربه کاربر برای دسکتاپ طراحی شده است. اپلیکیشن واتساپ بتا هم اکنون برای کاربران ویندوز 10 (نسخه 18632.0 یا بالاتر) و ویندوز 11 قابل دانلود است. برای دریافت آن باید مراحل زیر را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) آن را از لیست Microsoft Store پیدا کنید و روی Get ضربه بزنید. حالا فروشگاه مایکروسافت در رایانه شما باز می گردد.

2) برای دانلود برنامه واتساپ بتا دوباره روی Get کلیک کنید و سپس روی Open کلیک کنید.

3) در مرحله بعدی روی Get start کلیک کنید.

4) حال صفحه راه اندازی واتساپ بتا با یک کد QR باز می گردد که باید با گوشی هوشمند خود آن را اسکن کنید. به این ترتیب قبل از این که بتوانید ادامه دهید، باید join the multi-device beta را در تلفن هوشمند خود فعال کنید.

5) برای پیوستن به بتای multi-device، اپلیکیشن واتساپ را در اندروید یا آیفون خود باز کنید. سپس اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. بعلاوه اگر از iOS استفاده می کنید، باید به تنظیمات واتساپ در دستگاه خود بروید.

6) مراحل بعدی برای هر دو سیستم عامل یکسان است. در ادامه باید موارد زیر را انجام دهید:

  • ابتدا Linked devices را انتخاب کنید.
  • حال روی Multi-device beta ضربه بزنید.
  • در نهایت به سراغ JOIN BETA بروید.
  • در این مرحله LINK A DEVICE را انتخاب کنید و روی linked devices ضربه بزنید تا دوربین موبایل شما باز گردد. سپس کد QR را از رایانه خود اسکن کنید.

7) در نهایت واتساپ بتا در رایانه شخصی ویندوز شما باز می گردد تا از آن بهره ببرید و لذت ببرید.

8) در این پلتفرم تلفن همراه شما یک کپی از آخرین تاریخچه پیغام های شما را به وسیله رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) به دستگاهی که به تازگی وصل شده، ارسال می نماید.

نحوه استفاده از واتساپ بتا دسکتاپ (بدون اتصال گوشی به اینترنت)

واتساپ بتای چند دستگاهی (multi-device) برنامه ای است که به شما امکان دسترسی زود هنگام به نسخه تازه واتساپ برای وب و دسکتاپ را می دهد. این برنامه یکی از بدترین ویژگی ها یعنی لزوم دسترسی واتساپ موبایل به اینترنت برای وصل شدن نسخه دسکتاپ به واتساپ را حذف می نماید. اگر از آخرین نسخه واتساپ و یا برنامه واتساپ بیزینس در اندروید و آیفون استفاده می کنید، حال می توانید از نسخه بتای چند دستگاهی یا همان multi-device بهره ببرید.

با استفاده از آن شما می توانید از واتساپ دستگاه های مختلف بدون احتیاج به اتصال تلفن همراه اصلی خود به راحتی بهره ببرید. علاوه بر این، پیغام ها و تماس های شما رمزگذاری شده اند و شما می توانید با خیال راحت (از نظر امنیت پیغام ها) از واتساپ بتا بهره ببرید. خوشبختانه شما فقط به یک اکانت واتساپ و تلفن همراه خود برای لینک کردن دستگاه های تازه احتیاج دارید.

من با خاموش کردن وای فای گوشی و سپس خاموش کردن گوشی این مورد را امتحان کردم و واتساپ بتا روی ویندوز به خوبی کار می نماید. شما می توانید از اپلیکیشن واتساپ در حداکثر چهار دستگاه همراه بهره ببرید، اما می توانید تنها یک دستگاه را در یک زمان تعیین به واتساپ خود متصل کنید. بعلاوه باید بدانید که اگر بیش از 14 روز از تلفن خود استفاده نکنید و به واتساپ وصل نشوید، دستگاه های مرتبط شما قطع می شوند. پس حتما هر 14 روز حداقل یک بار واتساپ را روی موبایل خود (با اینترنت روشن) باز کنید تا مسئله ای برای شما ایجاد نگردد.

اکنون که می دانید واتساپ بتا هیجان انگیز است، اجازه دهید تا بعضی از ویژگی های جالبی که می توانید از آن ها لذت ببرید را با هم آنالیز کنیم.

به واتساپ بتا متصل شوید و از آن لذت ببرید!

واتساپ بتا هنوز در حال توسعه است. با این حال شما می توانید کارهای زیادی را در برنامه دسکتاپ واتساپ به خوبی انجام دهید. بعلاوه می توانید از ایموجی ها و گیف های مختلف در چت ها بهره ببرید و فایل های ویدیویی و صوتی و تصاویر را برای افراد ارسال کنید. علاوه بر موارد قبلی شما می توانید تماس های صوتی و تصویری در این اپلیکیشن برقرار کنید. من این مورد را تست کردم و به خوبی جواب داد. ضروری است بدانید که میزان پنجره تماس ویدیویی را می توان تغییر داد و به هر نقطه از صفحه نمایش (همچون تصویر پایین) منتقل کرد.

نکته جالب این است که می توانید اعلان های (notifications) پیغام واتساپ را حتی زمانی که برنامه بسته است، دریافت کنید. اعلان ها در رایانه شخصی شما ظاهر می شوند و می توانید بدون باز کردن برنامه آن ها را به راحتی بخوانید. اعلان ها بعلاوه تعداد پیغام های خوانده نشده را ذکر می نمایند تا شما را آپدیت نگه دارند. برای پاسخ به هر پیغام فقط باید روی اعلان کلیک کنید و برنامه بتا واتساپ می گردد. به همین آسانی!

بعلاوه حتی پس از خاموش کردن رایانه یا پس از راه اندازی مجدد آن نیز احتیاجی به اتصال مجدد برنامه به تلفن همراه نیست. فقط در صورت خروج از سیستم، باید دوباره آن را وصل کنید. بعلاوه این برنامه گزینه ای برای راه اندازی برنامه در پس زمینه نیز دارد. برای انجام این کار فقط روی نماد تنظیمات کلیک کنید و Start WhatsApp را از تنظیمات عمومی فعال کنید.

در بخش های قبلی در خصوص مزایای واتساپ بتا اطلاعات و موارد زیادی را بیان کردیم. حال باید در خصوص معایب این برنامه نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. معایب این برنامه عبارتند از:

  • نمی توانید پیغام های صوتی را ارسال کنید.
  • امکان اضافه کردن استیکرهای تازه وجود ندارد.
  • نمی توانید Status دوستان خود را آنالیز کنید و ببینید.
  • بعلاوه تبلت ها هنوز پشتیبانی نمی شوند.

با این وجود امیدواریم که این ویژگی ها به همراه سایر ویژگی های برنامه دسکتاپ واتساپ در زمان انتشار برنامه نهایی وجود داشته باشند تا یک برنامه کامل برای استفاده در دسترس عموم قرار بگیرد.

ابزار خاص Drawing

یک ویژگی تازه و هیجان انگیز اپلیکیشن واتساپ بتا ابزار Drawing است. شما می توانید برای بیان احساس خود یا تکمیل پیغام خود، نقاشی بکشید و یک نقاشی جالب را برای افراد ارسال کنید. برای استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • روی نماد attachment کلیک نموده و Drawing را انتخاب کنید.
  • صفحه طراحی با گزینه هایی برای طراحی با اتوماتیک یا مداد باز می گردد.
  • حال می توانید حتی ایموجی به نقاشی خود اضافه کنید.
  • پس از تکمیل گزینه Send را بزنید.
  • در نهایت نقاشی به صورت فایل تصویری برای طرف مقابل ارسال می گردد.
  • همان طور که در تصویر زیر می بینید، یک نقاشی سرگرم نماینده از یک تلویزیون خندان و پاپ کورن کشیدم.

اکنون از برنامه وب و دسکتاپ واتساپ بدون اتصال به تلفن همراه بهره ببرید

اگر هنوز نمی خواهید واتساپ بتا را امتحان کنید، می توانید از واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ نیز بدون اتصال تلفن خود به اینترنت بهره ببرید. این امکان برای همه کاربران وجود دارد زیرا این دو نسخه نیز اکنون بخشی از نسخه بتای چند دستگاهی هستند. وقتی از واتساپ وب در مرورگر خود استفاده می کنید و آن را به وسیله تلفن خود وصل می کنید، صفحه ای که اکنون باز می گردد به این موارد اشاره می نماید:

send and receive messages without connecting your phone

جمله بالا بدین معناست که شما می توانید بدون این که تلفن همراه شما به اینترنت وصل باشد، روی رایانه خود پیغام بفرستید و یا دریافت کنید و به راحتی از واتساپ بهره ببرید. بعلاوه به شما اطلاع می دهد که کاربر می تواند از واتساپ در حداکثر چهار دستگاه به طور همزمان استفاده کند.

علاوه بر این تا زمانی که تاریخچه مرورگر خود را پاک نکنید، احتیاجی نیست واتساپ وب را دوباره با تلفن خود به واتساپ وصل کنید. در این شرایط کافیست که web.whatsapp.com را تایپ کنید و واتساپ وب با چت های شما در مرورگر باز می گردد.

باید این نکته را نیز بدانید که شما نمی توانید با واتساپ وب تماس برقرار کنید. برای انجام این کار می توانید از اپلیکیشن دسکتاپ واتساپ بهره ببرید.

جمع بندی

در این مقاله صفر تا صد نصب اپلیکیشن واتساپ روی ویندوز 10 و 11 را با هم آنالیز کردیم. شما می توانید با رعایت موارد بالا از واتساپ مانند هر برنامه دیگری در رایانه ویندوزی خود لذت ببرید. نسخه بتای واتساپ روش استفاده از واتساپ را برای کاربران خود متحول می نماید. در واقع واتساپ بتا و نسخه نهایی آن شاید همان چیزی باشد که شما از برنامه پیغام رسان دسکتاپ مورد علاقه خود انتظار دارید. پیشنهاد می کنم که حتما از این برنامه روی دسکتاپ خود بهره ببرید.

چه موارد دیگری را دوست دارید که در خصوص واتساپ بدانید و یاد بگیرید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ ساعت زنانه مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه اپلیکیشن واتساپ را روی ویندوز 10 و 11 نصب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اپلیکیشن واتساپ را روی ویندوز 10 و 11 نصب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید