کرج نامزد طرح مرکز کتاب شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرج، در شرایطی که تا به امروز شهرهایی چون شیراز، اهواز، یزد و سنندج، عنوان مرکز کتاب را بدست آورده اند، سال جاری کلانشهر کرج به نمایندگی از استان البرز که خاستگاه بسیاری از نام آوران و اهل قلم کشور است، دست خود را برای نامزدی این جایگاه بالا گرفت.

کرج نامزد طرح مرکز کتاب شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در تبادل نظر با ایبنا از آمادگی این اداره کل برای توافق با سایر دستگاه های استان برای رسیدن به اهدافی گفت که می تواند کرج را برای بدست آوردن این جایگاه فرهنگی کمک کند.

به گفته علی نوروزی در طرح انتخاب مرکز کتاب شهری انتخاب می گردد که علاوه بر عملکرد سال گذشته، برنامه های پیشنهای مجذوب نماینده، مفید و نوآورانه ای برای سال آینده ارائه کند. اگرچه این این طرح ها می توانند تا حدی رویا پردازانه و دور از فکر باشند، همکاری سازمان هایی چون شهرداری و شورای شهر،حمایت صنایع و کارخانه ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی، می تواند در عملی شدن این طرح ها کمک رسان باشند.

ایجاد بوستان کتاب

این مسئول با اشاره به اینکه امروز 29 فروردین ماه تفاهم نامه ای با شهرداری کرج به امضا رسیده است تا برای ایجاد بوستان کتاب با ساخت و نصب نمادهای مرتبط و مشوق فرهنگ مطالعه قدم هایی برداشته گردد، گفت: از جمله تندیس چهره های شاخص فرهنگ و قلم استان یا کشور در حال مطالعه می تواند از جمله تزئینات بوستان باشد.

وی اضافه کرد: طبق روال هر ساله داوطلبان شرکت در طرح مرکز کتاب تا آخرین روز فروردین فرصت دارند تا فر م های الکترونیکی ثبت نام را تکمیل نمایند، چنانچه پذیرش اولیه را بدست آورند، تا سرانجام اردیبهشت ماه فرصت دارند برنامه های آینده خود را شروع، تکمیل یا اقدامات مقتضی قابل قبولی دراین زمینه ارائه نمایند.

نوروزی گفت: در مرحله بعدی 16 شهر و پس از آن 8 شهر به طور ویژه تری آنالیز شده، با دعوت از مدیران کل ارشاد یا معاونان فرهنگی وتبادل نظر هایی که صورت می گیرد، نیمی از این شهر ها به مرحله نهایی راه می یابند. در این مرحله کارشناسی های میدانی انجام می گردد. عملیات اجرایی مورد بازدید قرار می گیرند. سنجش ظرفیت ها و نشست های تخصصی با استاندار و فرماندارصورت می گیرد. نتیجه آنالیز شاخص ها، کیفیت، اقبال عمومی مردم شهر، چهره بصری شهر و وجودالمانهای شهری یا خیابانی به نام کتاب می تواند امتیاز هایی داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توضیح داد: با توجه به اینکه درکرج بوستان و خیابان کتاب وجود ندارد، مصوبه آن اخذ شده تا به آن پرداخته گردد. انجمن های کتابخوانی فعال تر شده و تفاهمنامه های اطلاع رسانی با صدا و سیما نیز به امضا رسیده است. مسائل حوزه نشردرحال آنالیز است و کوشش ما این است تا شهرکرج منتخب سال طرح مرکز کتاب باشد.

شهرمنتخب درتیرماه امسال معرفی خواهدشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کرج نامزد طرح مرکز کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرج نامزد طرح مرکز کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید