کشاکش کرونا و چک های برگشتی کاسبان استان مرکزی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، برخلاف مصوبه ستاد مدیریت کرونا چک کاسبان استان مرکزی برگشت خورد.

کشاکش کرونا و چک های برگشتی کاسبان استان مرکزی

به گزارش خبرنگار از ، با نظر استاندار مرکزی و موافقت و مصوبه ستاد ملی کرونا و ستاد مدیریت کرونای استان قرار بود به اصناف استان مرکزی فرصت داده گردد و چک های صاحبان صنوف استمهال گردد، اما چک کاسبان استان مرکزی برگشت خورد.

جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با تائید این خبر گفت: در کشاکش شیوع کرونا صنوف تعطیل شدند و همکاری کردند تا این ویروس کنترل گردد و جامعه کمتر آسیب ببیند.

زند اضافه نمود: با وجود اینکه اصناف بیشترین فشار های اقتصادی و غیر اقتصادی را در این راستا متحمل شدند قرار براین بود که چک آن ها برگشت نخورد تا بتوانند از این دوران عبور نمایند، اما این موضوع محقق نشد.

او اضافه نمود: با توجه به تصمیمی که گرفته شده بود اصناف با خیال راحت به کار خود ادامه دادند، اما ناگهان متوجه شدند که چک آن ها برگشت خورده است و با ارسال پیغامک به بنده نگرانی و ناراحتی خود را ابراز کردند.

آقازاده استاندار مرکزی در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی در اردیبهشت ماه گفت: با موافقت و مصوبه ستاد ملی کرونا چک های برگشتی صاحبان صنوف تا 2 هفته فرصت داده شده و هیچ فردی اجازه برگشت زدن چک این افراد را در مهلت مشخص شده ندارد.

آقازاده اضافه نمود: در ستاد ملی کرونا مصوب شد صدور و تمدید پروانه کسب واحد های تولیدی به صورت موقت احتیاج به استعلام امور اقتصادیاتی ندارد و واحد هایی که در ارائه اظهارنامه اقتصادیاتی مشمول جریمه می گردد هم فرصت 2 ماهه در این راستا خواهند داشت.

طبق جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ 8 خرداد 1400 تعداد 8 شهرستان استان مرکزی شامل اراک، فراهان، دلیجان، ساوه، خمین، خنداب، شازند و محلات در شرایط نارنجی و 4 شهرستان شامل شامل زرندیه، فراهان، آشتیان، تفرش و کمیجان در شرایط زرد قرار داشتند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه 98 وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید 19 را اعلام نمود.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان های استان مرکزی در شرایط زرد و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشاکش کرونا و چک های برگشتی کاسبان استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاکش کرونا و چک های برگشتی کاسبان استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید