کودتاگران در نیجر دولت تازه تشکیل دادند ، درخواست کوتادگران از گروه روسی واگنر

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، حکم تشکیل دولت به دست عبدالرحمن تیچانی فرمانده کودتاگران و رئیس شورای نظامی نیجر امضا شده است.

کودتاگران در نیجر دولت تازه تشکیل دادند ، درخواست کوتادگران از گروه روسی واگنر

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه در شرایطی که رؤسای جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا اکواس امروز (پنج شنبه) در مرکز نیجریه برای آنالیز احتمال مداخله نظامی در نیجر جمع شده اند، شورای نظامی حاکم بر نیجر از تشکیل دولت به ریاست علی الامین زین اطلاع داد.

به نوشته العربیه، .حکم تشکیل دولت به دست عبدالرحمن تیچانی فرمانده کودتاگران و رئیس شورای نظامی نیجر امضا شده است. این کابینه متشکل از 20 وزیر نظامی و غیر نظامی است و شخص علی الامین زین نیز با حفظ سمت وزارت اقتصاد و دارایی را بر عهده خواهد داشت. او پیش از این در پست نماینده بانک توسعه آفریقا در جامنا مرکز چاد فعالیت داشت.

گارد ریاست جمهوری نیجر، بعدازظهر روز 26 جولای، علیه محمد بازوم رئیس جمهور این کشور کودتا کرد و دو روز بعد از آن، تلویزیون ملی این کشور اطلاع داد عبدالرحمن تیچیانی رئیس گارد ریاست جمهوری نیجر خود را به عنوان رهبر تازه و رئیس شورای انتقالی در این کشور معرفی نموده است.

در این میان کشورهای جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا از احتمال مداخله نظامی برای آزادی محمد بازوم خبر می دهند. آنتینیکار الحسن مشاور سیاسی محمد بازوم رئیس جمهور نیجر نیز گفته است که هرگونه مداخله نظامی مجموعه اکواس در نیجر به معنای آن خواهد بود که تمام آفریقا در شرایط جنگی قرار گرفته است.

در این میان شورای نظامی تشکیل شده به وسیله کودتاچیان در نیجر از شرکت پیمانکار نظامی روسی واگنر برای مقابله با مداخله نظامی احتمالی خارجی درخواست یاری نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کودتاگران در نیجر دولت تازه تشکیل دادند ، درخواست کوتادگران از گروه روسی واگنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودتاگران در نیجر دولت تازه تشکیل دادند ، درخواست کوتادگران از گروه روسی واگنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید