گوگل برای وزارت بازرگانی آمریکا تراشه های ویژه تحقیقاتی می سازد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از رویترز، این قرارداد به امضای مؤسسه ملی استانداردها و فناوری وزارت بازرگانی ایالات متحده و مؤسسه اسکای واتر به نمایندگی از گوگل رسیده است.

گوگل برای وزارت بازرگانی آمریکا تراشه های ویژه تحقیقاتی می سازد

گوگل هزینه اولیه فراوری تراشه های یادشده را در اختیار اسکای واتر می گذارد و اولین استفاده از تراشه های مذکور هم با مسئولیت و حمایت گوگل انجام می گردد. در عین حال برای طراحی مدارهای این تراشه های خاص از نظرات و راهنمایی مؤسسه ملی استانداردها و فناوری وزارت بازرگانی استفاده می گردد.

دولت بایدن که نگران کمبود تراشه و اتکای آمریکا در این زمینه به کشورهایی مانند چین است، قانونی را به تصویب کنگره رسانده که بر اساس آن فراوری داخلی انواع نیمه هادی تقویت می گردد. بدین منظور بودجه ای 52 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده و معافیت های مالیاتی در این حوزه هم به 24 میلیارد دلار می رسد.

انتظار می رود نتیجه نهایی اجرای این طرح فراوری 40 نوع تراشه مختلف باشد که کاربردهای مختلفی در حوزه نانوفناوری و ساخت نیمه هادی دارند. طراحی منبع باز این تراشه ها اجرای ایده های تازه بر روی آنها را بدون محدودیت ممکن می نماید. تعدادی از دانشگاه های آمریکا مانند میشیگان، مریلند، جرج واشنگتن، براون و کارنگی ملون نیز در تکمیل این طرح مشارکت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گوگل برای وزارت بازرگانی آمریکا تراشه های ویژه تحقیقاتی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل برای وزارت بازرگانی آمریکا تراشه های ویژه تحقیقاتی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید