گوگل محدودیت سرعت شارژ سری پیکسل 6 را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدتی قبل سایت Android Authority و چند سایت دیگر با انتشار گزارش هایی اعلام کردند که سرعت شارژ گوشی های پیکسل 6 برخلاف ادعای مطرح شده، به 30 وات نمی رسد.

گوگل محدودیت سرعت شارژ سری پیکسل 6 را تأیید کرد

حالا گوگل با انتشار یک پست در انجمن مربوط به پشتیبانی از این گوشی ها، فرایند شارژ این گوشی ها را شرح داده است. در ابتدا، این شرکت خاطرنشان نموده که باتری گوشی باید بین عمر باتری و سرعت شارژ تعادل ایجاد کند. در ادامه به تغییر در سرعت شارژ به علت طراحی سیستم و باتری، دما، نحوه استفاده و شرایط شارژ اشاره شده است.

گوگل اعلام نموده که در عرض یک ساعت، شارژ باتری این دو گوشی به 80 درصد می رسد که آزمایش های اجرا شده هم این ادعا را تأیید می نمایند. اما در این میان، کاربران به منظور رساندن شارژ باتری به 100 درصد باید حدود 111 دقیقه صبر نمایند. گوگل اعلام نموده که با نزدیک تر شدن شارژ باتری به 100 درصد، سرعت آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

بعلاوه در این پست آمده که حداکثر سرعت شارژ گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به ترتیب به 21 و 23 وات می رسد. این در حالی است که در مراسم معرفی و پوسترهای تبلیغاتی، سرعت شارژ باتری این دو گوشی 30 وات عنوان شده است. بعلاوه طبق آنالیز های اجرا شده، حداکثر سرعت شارژ بی سیم با استفاده از استند پیکسل 22 وات است. در هر صورت اگر گوگل از همان ابتدا سرعت شارژ حقیقی این گوشی ها را اعلام می کرد، این حواشی هم ایجاد نمی شدند.

طی چند سال گذشته، شرکت های چینی توجه زیادی به فناوری شارژ گوشی های خود نشان داده اند و در این زمینه به نتایج چشمگیری دست یافته اند. به عنوان مثال می توانیم به گوشی های شیائومی می 10 اولترا و 11T پرو اشاره کنیم که از شارژ 120 وات پشتیبانی می نمایند. در این زمینه اوپو هم حرف زیادی برای گفتن دارد. بعلاوه شیائومی چند ماه قبل از فناوری شارژ 200 وات رونمایی می نماید که با استفاده از آن، یک گوشی با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در عرض فقط 8 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

در این میان، هرچقدر سرعت شارژ بیشتر باشد، فشار بیشتری هم به باتری وارد می گردد و در نتیجه فرایند استهلاک آن با سرعت بیشتری صورت می گیرد. در این میان، شرکت هایی مانند گوگل، اپل و سامسونگ همچنان در برابر ارائه سرعت شارژ بسیار بالا مقاومت می نمایند و می گویند عمر باتری اهمیت بیشتری نسبت به این سرعت های بسیار بالا دارد.

به نظر شما دوام باتری گوشی مهم تر است یا سرعت شارژ آن؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل محدودیت سرعت شارژ سری پیکسل 6 را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل محدودیت سرعت شارژ سری پیکسل 6 را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید