آکسفام: بریتانیا جنگ یمن را طولانی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آکسفام (یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی امدادرسانی) دولت انگلیس را به طولانی کردن جنگ در یمن متهم کرد. بر اساس این ادعا بریتانیا به اجازه دادن به صادرات تجهیزات سوخت رسانی هوا به هوا به نیروی هوایی عربستان جهت بمباران یمن متهم شده است.

آکسفام: بریتانیا جنگ یمن را طولانی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از گاردین، این فناوری (تجهیزات سوخت رسانی) به دولت ریاض در تابستان گذشته اعطا شد و باعث شد که محدودیت های نظامی عربستان برداشته گردد. این فناوری به هواپیماهای جنگی یاری می نماید ماموریت های بیشتر و طولانی تری را انجام بدهند.

سام نادل ، رئیس سیاست و حمایت از آکسفام ، گفت: انگلستان در جهت مخالف با انتها جنگ با یمن قرار گرفته است. این کار با با افزایش حمایت از جنگ وحشیانه به رهبری عربستان سعودی و البته فروش و تسلیحات اسلحه که حملات هوایی را تسهیل می نماید، انجام می گردد.

درگیری ها در اطراف مأرب ، آخرین سنگر دولت مورد حمایت ریاض در شمال افزایش یافته است. شورشیان حوثی در تلاشند تا این شهر استراتژیک را تصرف نمایند.

آکسفام تخمین می زند که در حال حاضر 850 هزار پناهنده در ده ها اردوگاه در شهر مأرب و اطراف آن زندگی می نمایند و در بازدیدهای اخیر مشاهده شده بسیاری از افراد در خیابان ها خوابیده اند.

آکسفام از هر دو طرف خواسته است آتش بس فوری را اتخاذ نمایند و همچنین از انگلیس درخواست کرد صادرات اسلحه به خاورمیانه را متوقف کند. این در حالی است که انگلیس ادعا می نماید از صلح در یمن حمایت می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "آکسفام: بریتانیا جنگ یمن را طولانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسفام: بریتانیا جنگ یمن را طولانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید