انگلیس می خواهد خانه ها را به وسیله لوله های آب کابل کشی فیبرنوری کند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، کابل کشی فیبرنوری خانه ها برای هر دولتی سنگین و پرهزینه است. لذا، دولت ها در پی راهکارهای خلاقانه ای می فرایند تا بتوانند با هزینه کمتر و آسان تری کابل های فیبرنوری اینترنت را به خانه های کاربران خود برسانند.

انگلیس می خواهد خانه ها را به وسیله لوله های آب کابل کشی فیبرنوری کند

اکنون، دولت انگلیس با اختصاص بودجه ای 4 میلیون پوندی، می خواهد کابل های فیبرنوری را به وسیله لوله های آب عبور دهد تا دیگر نیازی به راستاسازی تازه برای ارائه اینترنت فیبرنوری به خانه ها نباشد. این ایده برای اولین بار در دنیا اجرا نمی گردد و کشورهایی مانند اسپانیا قبلا آن را اجرا کردند.

شرکت آبرسانی سورن ترنت (Severn Trent) انگلستان در سال 2020 به طور آزمایشی نصب کابل های فیبرنوری در خطوط لوله را شروع کرد ولی هدف آن ارائه اینترنت فیبرنوری نبود بلکه می خواست با این طرح از نشت و انفجار لوله های آب در شبکه لوله کشی خود جلوگیری کند.

سالیانه حدود یک پنجم آبی که هر روز در لوله کشی آب انگلستان مصرف می گردد؛ بر اثر نشت خطوط به هدر رفته و کار گذاشتن کابل فیبرنوری در لوله های آب می تواند کاهش هدر رفت آب در خطوط لوله را به همراه داشته باشد؛ چون سنسورهای کار گذاشته شده در این راستا به یافتن نشت خطوط لوله آب یاری شایانی می نماید.

این شرکت انگلیسی کابل های فیبرنوری را داخل خطوط لوله فعال خود قرار داد. در این طرح آزمایشی از 750 متر کابل فیبرنوری استفاده و با شبیه سازی نشت آب، قابلیت شناسایی نشت به وسیله کابل های فیبرنوری آنالیز شد.

راهکاری کم هزینه برای دسترسی به اینترنت باندپهن

شرکت های انگلیسی از سال های پیش روی ایده نصب کابل های فیبرنوری در خطوط لوله کار کردند. در سال 2017، شورای شهر آنارکورتس واشنگتن طرحی را تصویب کرد که به یک شرکت انگلیسی اجازه می داد به وسیله خطوط لوله آب سرویس اینترنت فیبرنوری ارائه دهد.

به گزارش دولت انگلستان، کار زیرساختی و به ویژه نصب لوله های تازه حدود چهار پنجم از هزینه های این صنعت برای ساخت شبکه ای تازهی پهن باند را به خود اختصاص می دهد.

این پروژه قرار است به بخش های پرهزینه زیرساختی یاری کند و بخشی از تقویت پهن باند و سیگنال موبایل در منطقه ها روستایی محسوب می گردد.

مت وارمن، وزیر زیرساخت دیجیتال انگلستان، می گوید: هزینه ساخت راستاهای تازه روی زمین بزرگترین مانع شرکت های تلکام برای ارائه پهن باند بهتر به نواحی دورافتاده است؛ اما زیرپاهای انشان شبکه عظیمی از لوله ها وجود دارند که تقریبا به هر ساختمانی در این کشور رسیده است.

او ادامه داد: ما از افراد نوآور و خلاق بریتانیا خواستیم تا به ما یاری نمایند با این زیرساخت دو هدف را محقق کنیم، نه تنها ارائه آب تازه و پاک، بلکه اتصال سریع دیجیتالی.

با اینکه بیش از 96 درصد از منطقه ها انگلستان در حال حاضر به پهن باند بسیار سریع دسترسی دارند و سرعتی دانلودی حداقل تا 24 مگابیت بر ثانیه را تجربه می نمایند، تنها 12 درصد از انگلستان به سرعت های بسیار بالا و پهن باند فیبرنوری کامل دسترسی دارند.

منبع: شبکه چی

به "انگلیس می خواهد خانه ها را به وسیله لوله های آب کابل کشی فیبرنوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس می خواهد خانه ها را به وسیله لوله های آب کابل کشی فیبرنوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید