اگر خسته هستید، این خوراکی های خوشمزه و مفید را بخورید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تکه ای کوچک از شکلات تلخ نیز به باانرژی بودن یاری می نماید، زیرا کافئین موجود در شکلات با داشتن ترکیبی تحریک کننده به نام تئوبرومین، باعث پرانرژی شدن مصرف کننده در طول روز می گردد.

اگر خسته هستید، این خوراکی های خوشمزه و مفید را بخورید

نوع و اندازه غذایی که مصرف می کنید نقش قابل توجهی در سطح انرژی شما در طول روز دارد.

هرچند داشتن حال خوب به چیز های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می گردد، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.

آجیل: بادام هندی، بادام زمینی و فندق دانه هایی سرشار از منیزیم هستند و نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی بازی می نمایند. آن ها بعلاوه اندازه قابل توجهی فیبر دارند که قند خون را در سطح متعادلی نگه می دارد و پروتئین درون آن ها از گرسنگی جلوگیری می نماید. به همین علت سعی کنید همواره یک کیسه مخلوط از انواع مغز های آجیل را با خود داشته باشید تا بتوانید انرژی خود را در طول روز حفظ کنید.

انگور سیاه: انگور سیاه یک میوه فوق العاده برای کسب انرژی و نشاط است. هر 100 گرم انگور حدود 200 میلی گرم ویتامین C دارد. انگور سیاه منبع آنتی اکسیدان ها محسوب می گردد و از پیری زودهنگام سلول ها جلوگیری نموده و به احیای سلولی یاری زیادی می نماید.

عسل: عسل ماده غذایی است که خاصیت آنتی باکتریال بالایی دارد و شما را از شر خستگی ناشی از ناخوشی های روزمره خلاص می نماید. عسل سرشار از ویتامین های گروه ب مانند B 6، B 3 و B 9 است که برای سرحال شدن و تقسیم سلولی فوق العاده اند و موجب احیای سلول های بدن شده و نقش موثری در برطرف خستگی دارد.

یک قاشق سر پُر عسل برابری می نماید با یک بطری نوشیدنی انرژی زا. عسل یک شیرین نماینده طبیعی است که می تواند به سوخت مورد احتیاج عضلات و ماهیچه های شما را تامین کند. شما می توانید برای داشتن جسم و ذهنی شاداب و پُر انرژی یک قاشق عسل را به ماست یا چای عصرانه خود اضافه کنید.

جعفری: جعفری نوعی سبزی معطر خوشمزه و در دسترس است که ویتامین C فراوانی دارد. هر 100 گرم از این سبزی 190 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. جعفری برای کسب انرژی و نشاط بسیار مفید است.

زردچوبه: این ادویه خوش آب و رنگ حاوی اندازه قابل توجهی کورکومین است، ماده ای که بر اساس تحقیقات اجرا شده به افزایش قدرت حافظه، شبیه سازی ژن های عصبی و ساخت سلول های تازه مغز یاری می نماید. علاوه بر این، با کاهش التهاب های مغز از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می نماید. می توانید جعفری، بلغور، لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده را با هم ترکیب کنید. پخت جعفری سبب می گردد ویتامین های آن از بین برود.

گوشت: گوشت بدون چربی گوساله، بوقلمون و پوست گرفته مرغ، از منابع پروتئین به شمار می روند و سرشار از اسیدآمینه ای به نام تیروزین هستند. این اسید آمینه تقویت نماینده سطح دو ترکیب شیمیایی به نام های دوپامین و نوراپی نفرین است که در افزایش تمرکز نقش دارند. این گوشت ها ویتامین B 12 نیز دارند و دریافتشان از بروز بی خوابی و افسردگی پیشگیری می نماید بنابراین برای داشتن خلق و خوی بهتر، آن ها را در وعده های اصلی تان بگنجانید.

ماهی چرب: ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند که از بدن در مقابل افسردگی و بیماری های قلبی محافظت می نماید. به غیر از ماهی ها، مغز ها و انواع سبزی های برگ سبز تیره نیز چنین اثری دارند. به همین علت، توصیه می گردد در هفته ماهی را نیز از قلم نیندازید.

شکلات تلخ: تکه ای کوچک از شکلات تلخ نیز به باانرژی بودن یاری می نماید، زیرا کافئین موجود در شکلات با داشتن ترکیبی تحریک نماینده به نام تئوبرومین، باعث پرانرژی شدن مصرف نماینده در طول روز می گردد. کاکائوموجود در شکلات سرشار از منیزیم است که در واکنش های فیزیولوژیکی بدن و روح و روانمان تأثیر دارد. آنتی اکسیدان موجود در کاکائو در مقابله با خستگی نقش موثری دارد.

آووکادو: این میوه حاوی چربی های خوب بوده و سرشار از پتاسیم نیز می باشد. آووکادو دارای چربی مفید غیر اشباع تک زنجیره ای به نام اسید اولئیک است که موجب کاهش کلسترول خون می گردد. علاوه بر آن، مصرف آووکادو موجب شفافیت پوست و مو نیز می گردد. وجود چربی مفید و فیبر در آووکادو موجب شده تا سطح قند خون در بدن ثابت گردد و در نتیجه عمل تمرکز راحت تر صورت گیرد.

سبزی های برگ سبز: فولاتی که به وسیله مصرف سبزی های برگ سبز مثل اسفناج و کاهو دریافت می گردد، احتمال ابتلا به افسردگی را کم می نماید. به همین علت مصرف سالاد تهیه شده از آن ها در طول روز توصیه می گردد.

آب و پیشگیری از خستگی: دریافت آب کافی نیز از بروز خستگی پیشگیری می نماید. مطالعات نشان داده اند کم آبی (حتی در حد میانه) می تواند به کاهش متابولیسم بدن منجر و موجب گردد تا انرژی کمی در طول روز داشته باشید. راه چاره این مشکل بسیار ساده است؛ نوشیدن کافی آب و دیگر نوشیدنی های غیرشیرین در طول روز.

کیوی: کیوی جزو منابع خوب ویتامین C است. هر 100 گرم از این میوه 93 میلی گرم ویتامین C دارد. کیوی بخورید تا انرژی کافی به دست آورید و احساس خستگی نکنید اگر هوادار آب میوه و نوشیدنی هستید، اسموتی کیوی بنوشید.

خانواده توت ها: توت های تیره رنگ شامل:بلوبری، تمشک و توت سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آن ها بعلاوه دارای فیتونوترینت های افزایش دهنده سلامتی شامل آنتوسیانین ها - ترکیبی که می تواند به کاهش فشارخون یاری کند- هستند. توت ها سرشار از فیبر هستند و با تنظیم اندازه قند خون، موجب تقویت تمرکز در شما می شوند و از افت ناگهانی انرژی در بدن پیشگیری می نمایند.

لیموترش: در مطلب خواص لیمو در بخش بهداشت و سلامت نمناک خواندید که خانواده مرکبات خستگی را از بین می برد و سبب افزایش انرژی می گردد. لیموترش یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و بانشاطی است. اگر ترشی لیمو برایتان دل انگیز نیست، آن را با پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید یا آب لیموترش و عسل بنوشید. لیموترش سبب کاهش شاخص گلیسمی غذایتان می گردد پس همراه غذا لیمو ترش مصرف نمایید.

دانه آفتابگردان و کدو: دانه های آفتابگردان و کدو تنبل هر دو منبع بی نظیری از پروتئین، اسید چرب امگا و ویتامین B هستند، موادی که می توانند انرژی از دست رفته را به شما باز گردانند. بعلاوه تریپتوفان موجود در این دو دانه گیاهی، موجب فراوری بیشتر سروتونین در مغز می گردد و بدین طریق نه تنها حال شما را بهتر می نماید بلکه با افسردگی و اضطراب نیز مقابله می نماید.

گوجه فرنگی: همان طور که می دانید گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است، یکی از با اهمیت ترین انواع اکسیدان ها که اندازه قابل توجهی از آن در این میوه یافت می گردد لیکوپن است. این ماده از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های جلوگیری می نماید و بدین طریق خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر کاهش می دهد.

میوه گواوا: میوه گواوا میوه مخصوص منطقه ها گرمسیری مانند سیستان و بلوچستان است که به آن سیب و زیتون محلی نیز گفته می گردد. در هر 100 گرم، از این میوه انرژی زا 65 میلی گرم ویتامین C دارد که سبب افزایش انرژی و نشاط می گردد.

فلفل دلمه ای قرمز: فلفل دلمه ای جزو منابع خوب ویتامین C است. فلفل سبزی انرژی زایی است که با مصرف آن می توانید در طول روز با نشاط باشید. فلفل دلمه ای را می توانید به خوبی بشویید و به صورت خام به عنوان میان وعده میل نمایید و یا برای هضم راحت پوست آن فلفل را به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا نرم گردد، سپس پوست آن را جدا کنید.

منبع: صدآنلاین

منبع: فرادید

به "اگر خسته هستید، این خوراکی های خوشمزه و مفید را بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر خسته هستید، این خوراکی های خوشمزه و مفید را بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید