بچه های لجباز چه نوع ویتامینی کم دارند؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران (پانا) - اگر فرزند شما هم لجباز و حرف گوش نکن است و رفتارش به شدت باعث کلافگی تان شده باید بدانید که این رفتارهای آزاردهنده او ریشه در مسئله ای دیگر دارد.

بچه های لجباز چه نوع ویتامینی کم دارند؟

به گزارش نمناک، شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که خانواده ای را سرزنش می کنید که فرزندشان رفتار های پرخاشگرانه ای از خودش نشان می دهد و به حرف پدر و مادرش گوش نمی دهد و شما احساس می کنید که مشکل او تربیتی است اما همواره هم درست فکر نمی کنید.

گاهی اوقات بچه های حرف گوش نکن، ویتامینی در بدن خود کم دارند که باعث ایجاد چنین رفتاری می گردد و باعث می گردد که آن ها دیگر تمایلی به گوش دادن به حرف های پدر و مادرشان نداشته باشد و تا جایی که می توانند پرخاشگری می نمایند. اما کمبود کدام ویتامین ها باعث ایجاد چنین رفتاری در کودک می گردد؟! در این قسمت از خانواده پلاس نمناک در این باره شرح خواهیم داد و ویتامین و مواد معدنی لازم برای حرف گوش کن شدن فرزندتان را معرفی خواهیم کرد.

آمینو اسیدها

آمینو اسید ها ضروری ترین پروتئین ها برای سلول های مغزی هستند که بیشتر از رژیم غذایی دریافت می گردد. اگر بدن نتواند به مقدار کافی این پروتئین ها را از مواد دریافت کند، دچار کمبود آمینو اسید خواهد شد. در نتیجه رفتار هایی مثل افسردگی، لجبازی و پرخاشگری به او غلبه خواهد نمود. کمبود آمینو اسید معمولاً در بچه های بیش فعال بیشتر مشاهده می گردد. پزشکان توصیه می نمایند که بهتر است این آمینو اسید ها از منابع با کیفیت حیوانی دریافت گردد و از مکمل ها استفاده نکنید. پس قرار نیست هر پروتئینی را در تغذیه فرزندتان جای دهید. لوبیا عدس آجیل انواع دانه های گیاهی و برگ سبز گیاهان گزینه های مفید برای دریافت آمینه اسید ها هستند.

ویتامین ب 6 و منیزیم

ناتوانی و حساسیت در بچه ها می تواند به علت کمبود منیزیم و ویتامین b6 باشد. اگر منیزیم در بدن کودک به مقدار کافی وجود نداشته باشد، می تواند باعث پیش فعالی گردد. کمبود سطح منیزیم باعث رفتار پرخاشگرانه و خشونت آمیز و و تمایل به خودکشی می گردد. ترکیب ویتامین ب 6 و منیزیم می تواند تأثیرات زیادی و مثبتی روی رفتار بچه ها مبتلا به اوتیسم باشد. ویتامین b6 را بعلاوه می توان به وسیله مکمل ها هم دریافت که البته دانه کدو تنبل، آجیل برزیلی، بادام و سبزیجات با برگ تیره، برنج قهوه ای، لوبیا سفید، آووکادو و سویا سرشار از منابع سالم ویتامین b6 و منیزیم هستند.

آهن

اثرات منفی کمبود آهن در بدن می تواند باعث تغییراتی در خلق و خو باشد، زیرا آهن ساختار و شکل و شمایل شبکه های عصبی را مشخص می نماید و کمبود آن باعث ایجاد مشکل در این نواحی می گردد. در نتیجه کودک دیگر کمتر روی رفتار خودش کنترل دارد. بعلاوه کمبود آهن باعث مسائل رفتار اجتماعی، کمبود اشتها، یا تمایل غیر طبیعی به برخی از غذا ها را ایجاد می نماید. برای افزایش آهن در بدن کودکتان سعی کنید غذاهایی را به او بدهید که آهن کافی داشته باشد که شامل دانه سویا، دانه کدو تنبل، لوبیا، عدس و سبزیجات و میوه باشد، مثل توت فرنگی، پاپایا و هر میوه ای دیگری که آهن دارد.

ویتامین ب 12

مسائل تکلم در بچه ها می تواند به علت کمبود ویتامین b12 ، کم خونی ، آسیب عصبی و اختلالات نورولوژیکی را ایجاد کند و باعث مسائلی در کودک مثل افسردگی گردد و کودگ کمتر به حرف پدر مادرش گوش کند. بچه ها معمولا کم تر ویتامین ب 12 دریافت می نمایند اما پزشک می تواند با یک دستور غذای سالم کمبود این ویتامین را جبران کند. البته برخی از مکمل ها هم که تجویزی پزشک هستند، برای بچه ها مفید واقع خواهد شد اما حتماً باید زیر نظر متخصص باشد.

اسید چرب امگا 3

چربی 60 درصد وزن مغز را تشکیل می دهد و ماده مغذی بسیار عالی است. چربی که حاوی اسید چرب امگا 3 و امگا 6 باشد، برای بدن مفید است. کمبود آن در بدن می تواند باعث اختلالات عصبی گردد و باعث گردد که کودک رفتار های بد از خودش نشان دهد. در نتیجه باید اسید چرب امگا 3 را به وسیله ماهی هایی مثل سالمون و منابع گیاهی مثل گردو، یا دانه چیا و بذر کتان به کودک برسانید تا عملکرد مغز بهبود پیدا کند و رفتارش هم بهتر از قبل باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بچه های لجباز چه نوع ویتامینی کم دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه های لجباز چه نوع ویتامینی کم دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید