خارجی ها لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار نموده اند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، منابع وابسته به دوگانه شیعی لبنان اعلام کردند، لبنان همچنان تحت محاصره مالی آمریکایی-غربی-اروپایی-خلیجی-عربی است و قوای خارجی در حال گروکشی هستند.

خارجی ها لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار نموده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه، سعد الحریری از هفت ماه پیش مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان شد و بعضی پیچیدگی ها باعث شد تا کنون از امر محقق نگردد. هفته جاری بعضی برآورد ها در باره احتمال انصراف وی از تشکیل کابینه مطرح شد و تا به امروز (چهارشنبه) هنوز موضوع جدیدی در این زمینه اعلام نشده است.

در همین ارتباط منابع وابسته به دوگانه شیعی امل و حزب الله به روزنامه لبنانی البناء گفتند که هماهنگی میان دو طرف به وسیله خلیلَین یعنی حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب الله و علی حسن خلیل معاون نبیه بری ادامه دارد تا موضع مناسب گرفته گردد.

این منابع افزودند: ادامه این شرایط ممکن نیست و باید حداقل اقداماتی سریع در سطح اجتماعی، معیشتی و اقتصادی برای فیصله دادن به این بحران و جلوگیری از فروپاشی کامل برداشته گردد تا زمانی که دولت جدید تشکیل بگردد.

آن ها تأکید کردند: لبنان همچنان تحت محاصره اقتصادی آمریکایی-غربی-اروپایی-خلیجی-عربی و بر هم زدن راه چاره های سیاستی و دولتی است.

منابع دوگانه شیعی اعلام کردند: این قوای خارجی لبنان را میان مقاومتی که با پروژه های خارجی مقابله و پیروزی هایی را محقق نموده و فروپاشی اقتصادی مختار گذاشته اند.

آن ها تصریح کردند که لبنان وارد مرحله مراقبت های ویژه اجتماعی و اقتصادی شده و هیچ راه چارهی در افق پیرامون انعکاس تسویه حساب های منطقه ای و بین المللی بر لبنان دیده نمی گردد.

این منابع هشدار دادند، اقداماتی که احزابی لبنان برای یاری به شهفرایندان جهت ایستادگی نموده اند نمی تواند خلأ ناشی از عدم تشکیل دولت را پر کند و باید با تسویه حساب های سیاسی، دولتی مورد حمایت منطقه ای و بین المللی برای نجات لبنان از فروپاشی تشکیل گردد.

دیروز، دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور لبنان با صدور بیانیه ای از کسانی غیر از نخست وزیر مکلف که درباره فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان نظر می دهند، خواست در این خصوص به مفاد قانون اساسی پایبند باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خارجی ها لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارجی ها لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید