خواص ارده برای لاغری

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خواص ارده برای لاغری؛ هم به کاهش وزن و هم به درمان لاغری یاری می نماید. خوردن ارده به تنهایی و قبل از غذا، به دلیل کاهش اشتها به لاغری و خوردن ارده همراه با شیره و عسل بعد از غذا، به دلیل کالری بالا به درمان لاغری یاری می نماید.

خواص ارده برای لاغری

وبلاگ ساعت زنانه | سرویس سلامت - به منظور داشتن اندامی متناسب البته نگه داشتن آن، لازم است رژیم غذایی سالم، طبیعی و آسانی دنبال گردد تا فرد بتواند این تناسب اندام را حفظ کند. انتخاب و خوردن غذا های سالم یکی از بهترین گزینه ها است. ارده یک خوراکی سالم است که هم به لاغری و کاهش وزن یاری می نماید و هم می تواند به عنوان یکی از بهترین غذا ها برای درمان لاغری بیش از حد افراد استفاده گردد. در این مطلب ابتدا با ارزش غذایی ارده و سپس با نحوه اثر و خواص ارده برای لاغری آشنا خواهید شد.

ارزش غذایی ارده

ارده از تفت دادن دانه های کنجد به دست می آید و بیشتر خواص کنجد را شامل می گردد. دانه کنجد یکی از مغذی ترین دانه های روغنی است و ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد از این رو مصرف ارده به تنهایی خود می تواند صبحانه ای کامل باشد.

ماده اصلی تشکیل دهنده ارده، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می رود. ویتامین های موجود در ارده شامل ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، د. و ... است. ارده سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است.

دانه های کنجد موجود در ارده دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. همچنین ارده از نظر اسید های آمینه سولفوردار و تریپتوفان نیز غنی است.

تهیه ارده

برای تهیه ارده، ابتدا دانه های کنجد را پس از جمع آوری، خیس می نمایند تا پوسته سیاه یا قهوه ای رنگ و نازک آن به راحتی جدا گردد. سپس دانه های سفید رنگ و پوست کنده کنجد را با آسیاب له می نمایند و خمیر نسبتا شلی به دست می آورند که به این خمیر، ارده گفته می گردد.

خواص ارده برای لاغری و طریقه مصرف

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می نمایند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد.

مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه خواری را در طول روز کاهش می دهد. همچنین ارده به دلیل احساس سیری، اشتهای فرد را برای غذای بعدی کم می نماید.

به طور کلی صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت و کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می گردد.

خواص ارده برای درمان لاغری و طریقه مصرف

با اینکه مصرف ارده به لاغری یاری می نماید، ولی به دلیل میزان انرژی بالای موجود در دانه های کنجد، مصرف آن برای درمان لاغری نیز مفید است. به این منظور توصیه میگردد، ارده را به همراه ، و عسل بعد از غذای اصلی میل کنید.

برای آشنایی بیشتر با خواص ارده مخلوط با شیره ها، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می گردد.
  • همه چیز درباره مضرات و فواید ارده کنجد + طرز تهیه ارده کنجد
  • خواص ارده و خرما برای سلامتی
  • خواص ارده و عسل برای سلامتی چیست؟

مطابق با اصول طب سنتی، توصیه می گردد در استفاده از رژیم ارده برای لاغری، بهتر است برای افراد دارای طبع سرد (بلغمی مزاج) استفاده گردد، چون طبع ارده بسیار گرم و خشک است و در افراد با مزاج صفراوی باعث بروز مشکلاتی نظیر غلیظ شدن صفرا، جوش ناشی از گرمی و... می گردد. البته استفاده از آن همراه با مصلح هایی مانند سرکه، ترشیجات، آب لیموی ترش و شیرین به از بین رفتن عوارض ارده یاری می نماید.

همچنین توجه داشته باشید، چنانچه شما جزو افراد کم تحرک هستید که روزانه بیش از 20 دقیقه پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی کنید، بدانید که با خوردن این ماده مغذی، حتما چاقی و عوارض آن، انتظارتان را می کشد.

منبع: setare.com

به "خواص ارده برای لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص ارده برای لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید