فرایند افزایشی بستری ها وفوتی های کرونا در لرستان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بستری ها و فوت ناشی از ویروس کرونا در این استان از ابتدای فروردین سال جاری فرایند افزایشی داشته است.

فرایند افزایشی بستری ها وفوتی های کرونا در لرستان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه لرستان؛ علی فرهادی اضافه کرد : طبق آنالیز جداول نموداری مقایسه ای درصد ابتلا ، تعداد بستری ها و آمار فوتی ها در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ، یک فرایند رو به رشد را نشان می دهد.

وی توضیح داد: این در حالی است که خوشبختانه هنوز از نظر آمار فوتی ها به آمارهای آبان ماه سال گذشته نرسیده ایم که د لیل آن افزایش تعداد نمونه گیری ها ، شناسایی مبتلایان و اقدامات سریع درمانی است.

فرهادی بیان نمود: برای تشخیص سریع بیماران از ابتدای فروردین ماه تا کنون از 888 نمونه در روز به 2 هزارو 557 نمونه تست گیری رسیده ایم و با آمادگی کامل تر و کسب تجربه بیشتر به ارائه خدمات سلامت می پردازیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان نمود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری متاسفانه آمار فوتی ها از 2 مورد به 9 مورد فوتی در روز رسیده است.

وی اضافه کرد: ولی طبق محاسبات ، درصد کشندگی در فروردین ماه 1400 هنوز پایین تر از درصد کشندگی آبان ماه سال گذشته است و نگرانی ما به خاطر افزایش آمار بستری ها نسبت به تعداد ترخیصی هاست و میانگین بستری هایمان در بخش های کرونایی به پنج روز رسیده است.

فرهادی در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش تعداد تخت های بستری اشاره نمود و ادامه داد: تعداد تخت های بستری بخش های کرونا از 173 تخت در ابتدای فروردین ماه هم اکنون به یک هزار و 138تخت رسیده و تخت های ویژه از 51 تخت به 114 تخت ویژه افزایش یافته است.

وی توضیح داد: تعداد مراجعات مردمی به مراکز 16 ساعته هم اکنون بالا است و این کار تا حدودی نگران کننده است زیرا ممکن است تعداد مبتلایان را افزایش دهد.

فرهادی اظهار کرد: خوشبختانه از نظر تهیه دارو و دستگاه های اکسیژن ساز مسئله ای وجود ندارد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با راه اندازی درمانگاه های سرپایی در بیمارستان ها ، همکاران ما مشغول ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف استان لرستان هستند.

وی ادامه داد: داروخانه های بخش خصوصی نیز به عنوان داروخانه های منتخب برای توزیع داروهای کرونایی انتخاب شده اند تا حجم مراجعات مردمی کاهش یابد و دسترسی به دارو راحت تر صورت گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "فرایند افزایشی بستری ها وفوتی های کرونا در لرستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی بستری ها وفوتی های کرونا در لرستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید