سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، در حال حاضر 9 دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، اما این اتفاق هنوز برای سازمان راهداری نیفتاده است.

سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در راستا آماده سازی و بهره برداری قرار گرفته است. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری شود.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، تا به امروز 73 درصد دستگاه های اجرایی به طور قطعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند، 9 درصد در حال اتصال هستند و اتصال 18 درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است. تا 30 آذرماه اتصال 26 دستگاهی که تا به امروز به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده اند باید تکمیل و پنجره واحد در خود دستگاه ها راه اندازی شود.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

برای وزارت راه و شهرسازی 433 خدمت تعریف شده که از این تعداد 374 مورد قابل ارائه به صورت الکترونیکی هستند. به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت خانه تا به امروز 56 خدمت در پنجره خدمات هوشمند ارائه شده که با احتساب 96 مجوز، معادل 152 خدمت می شود.

در حال حاضر از بین زیر مجموعه های وزارت راه نام 9 دستگاه تابعه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دیده می شود که دو دستگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به تازگی و طی هفته اخیر متصل شده اند. البته هنوز بر خلاف ادعای مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این سازمان متصل نیست و در بین خدمات دیده نمی شود.

در بین سازمان هایی که در حال حاضر متصل هستند به جز اختلالات جزئی می توان گفت که اتصال آن ها اجرا شده، اما همانطور که گفته شد هنوز خدمات زیادی هستند که وزارت راه باید اتصال و ارائه آن ها در پنجره ملی خدمات هوشمند در نظر داشته باشد. از جمله آن ها می توان به خدمات سازمان های شرکت مادر تخصصی عمران شهر های تازه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد.

پاسخ به استعلامات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و اطلاع رسانی شرایط راه های کشور خدمات قابل توجه این سازمان است که ارائه الکترونیکی آن ها سهولت استفاده مردم از این خدمات را در پی خواهد داشت.

وبلاگ ساعت زنانه اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید