صنایع دستی

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه گردشگری در استان مازندران یک گردشگری سنتی و انبوه است، گفت: باید با برگزاری تورهای هدفمند در استان، زنجیره ارزش را در گردشگری شکل داد.

24 مهر 1402

مراسم روز گردشگری سال جاری به میزبانی و مدیریت مازندران برگزار می گردد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مراسم روز گردشگری سال جاری به میزبانی و مدیریت مازندران برگزار می گردد.

16 شهریور 1402

گیلان صاحب موزه موسیقی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازسازی و بازسازی مدرسه فروغ رشت اطلاع داد و گفت: این مدرسه پس از بازسازی و بازسازی تبدیل به موزه موسیقی می گردد.

14 شهریور 1402

موضع ایکوموس ایران درخصوص انتقال دستخط امام رضا(ع) از مسجد جامع ساوه به تهران، مهدی حجت: هویت مسجد تاریخی ساوه با دستخط امام رضا(ع) معنا می یافت

خبرنگاران: برداشتن دستخط امام رضا(ع) از مسجد تاریخی جامع ساوه و انتقال آن به موزه ملی ایران با تصمیم وزارت میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی با واکنش های متفاوت در فضای مجازی روبرو شد. بعضی این اقدام را به علت هراس از سرقت این دستخط یا آسیب رسیدن به آن...

26 مرداد 1402

هنرمندان صنایع دستی بر غنای فرهنگی خانه های تاریخی بروجرد افزوده اند

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، هنرمندان صنایع دستی بر غنای فرهنگی خانه های تاریخی بروجرد افزوده اند.

31 خرداد 1402

صنایع دستی باید باورها و آداب و رسوم را پوشش دهد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، صنایع دستی باید باورها و آداب و رسوم را پوشش دهد.

31 خرداد 1402

تخفیف دو هفته ای تپسی؛ به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

در سال 2010 بود که شورای جهانی صنایع دستی، روز 10 ژوئن را با عنوان روز جهانی صنایع دستی نام گذاری کرد تا روزی در تقویم به تقدیر و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی اختصاص یابد.

27 خرداد 1402

معضل تردد موتورسیکلت ها در سطح میدان نقش دنیا به قوت خود به جای مانده است

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، معضل تردد موتورسیکلت ها در سطح میدان نقش دنیا به قوت خود به جای مانده است.

2 خرداد 1402

معرفی دیدنی های اصفهان ، سفر به اصفهان نگین فیروزه ای دنیا

اصفهان یکی از معروف ترین منطقه ها ایران دردنیاه که به نصف دنیا معروفه. وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی باعث شده که لقب نصف دنیا برازنده این خطه ارزشمند ایران باشه. آثار متعدد و با ارزشی که از دوره های مختلف تاریخی در شهرهای مختلف این منطقه به جا مونده، اصفهان...

28 دی 1401

شهرستان رباط کریم ، سرزمین تپه های باستانی

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی تهران و به فاصله 35 کیلومتر از شهر تهران واقع شده است و از شمال به شهریار، از جنوب به ری، از شرق به اسلامشهر و از غرب به شهرستان ساوه محدود می گردد. شهرستان رباط کریم استان تهران که باغ های انگور آن معروف است تا سال 1376 جزو شهرستان...

18 دی 1401

پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان شروع به کار کرد

پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین شامگاه امشب سه شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان در گرگان شروع به کار کرد.

18 آبان 1401

احیای گراند هتل قزوین دوباره به مزایده گذاشته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از انتشار فراخوان مزایده عمومی حق بهره برداری از بنای تاریخی گراند هتل به وسیله صندوق توسعه و احیای کشور پس از اقاله قرارداد با سرمایه گذار قبلی اطلاع داد.

10 آبان 1401

دربهای باغ بیرم آباد کرمان بر روی عموم باز خواهند شد

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، دربهای باغ بیرم آباد کرمان بر روی عموم باز خواهند شد.

8 آبان 1401

افتتاح جشنواره بازی های بومی محلی در شهرستان اردستان

صبح امروز دومین جشنواره بازی های بومی محلی، غذا های سنتی و موسیقی آیینی شهرستان های شمال استان اصفهان با حضور مسئولان شهرستان اردستان در پارک شهدای گمنام شهرداری افتتاح شد.

28 مهر 1401

نمایش 50 میلیارد تومان اثر هنری در نمایشگاه صنایع دستی کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری از 5 تا 9 آبان در کرمان برگزار می شود.

24 مهر 1401

با این روش ها زمان انتظار در فرودگاه برایتان زودتر می گذرد.

زمان انتظار در فرودگاه برای بسیاری از افراد خسته کننده است به خصوص برای آن هایی که فرزند خردسال دارند. حتما می دانید که در پرواز خارجی حدود سه ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشید و برای پرواز داخلی حدود یک ساعت قبل در فرودگاه باشید تا کارت پرواز خود...

31 شهریور 1401

توسعه منطقه نمونه گردشگری سراب قروه با احیای چشمه ها و قنوات پیگیری می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توسعه منطقه نمونه گردشگری سراب قروه با احیای چشمه ها و قنوات پیگیری می گردد.

1 شهریور 1401

6 راه حل برای دوستی با محیط زیست در سفر

اما برای این که در سفر با محیط زیستمان دوست باشیم، حتما لازم نیست با کوله پشتی به قلب طبیعت بزنیم بلکه رعایت این اصول اولیه و اساسی به ما یاری می نماید که حتی اگر مثل فعالان دوستدار محیط زیست سفر نکنیم، دستکم آسیب کمتری به طبیعت و محیط اطرافمان برسانیم.

14 مرداد 1401

آرامگاهی در هالیکارناسوس

موزولوس یکی از فرمانداران امپراتوری ایران بود. او در سال های 377 تا 353 قبل از میلاد برکاریا که جزئی از قلمرو ایران بود، حکمرانی می کرد. مرکز کاریا شهری به نامهالیکارناسوس بود که امروزه یک شهر توریستی در ترکیه به نام بودروم است. موزولوس پس از پدرش به عنوان...

23 تیر 1401

ضرغامی: عاشق کمپربازها شده ام

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کمپرباز ها بمب ضد افسردگی در جوامع بی روحیه و خسته هستند و من عاشق آن ها شده ام.

15 تیر 1401
تعداد: (47)